10 dolog, amiről nem beszélnek az életmódváltás kapcsán:

máj. 17 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Mindenki csak a pozitív dolgokat hangoztatja, azt viszont nem szokás reklámozni, ami nem kellemes. Mi az, ami egyszerre tesz minket próbára, és lesz később a legnagyobb motivációink? Hát, most lehull a lepel, nézzük!

  1. A régi szokásaid húznak majd vissza:

Sokszor csak a mozdulat, vagy az íz és nem is az éhség, ami után érzi a hiányt a test.

Előfordul az is, hogy a „nem lehet érzése” miatt, már csak azért is olyat fogsz kívánni, amit eddig soha A türelmi idő, amit adod, kell a testednek, és az agyadnak az egy hét, tíz nap. Eddig kell kibírni, és a régi szokásokat szépen elengedi a testünk. Nyilván ez csak viszonyítás, senki sem egyforma. Fontos az a tényező, hogy az agyad már nem a boldogságot fogja hozzá kapcsolni a csokihoz, fagyihoz, sütihez

  1. Stagnálás

A kezdeti sikerek nagyon fel tudnak villanyozni. A nadrág lötyög, a kedvenc szoknyád is rád jön. Már nem is sóvárogsz annyira a nagyi mogyorós kalácsáért, talán még a büszkeség is eltölt. Aztán jön a feketeleves. Egy idő után stagnálni fogsz, de ha szerencsés vagy és az anyagcseréd korábban nem volt teljesen szétrombolva, akkor csak lassulni fog a folyamat. Ne keseredj el, teljesen normális folyamat. Ilyenkor kell még keményebben kitartani. Ezt hívom én a próbának. A hit próbájának, mégpedig abban a formában, hogy hiszel-e eléggé magadban és a célodban, hogy végig csináld. Erről persze keveset beszélnek. Hiszen a sikerek az ösztönzőké.

 

  1. Amikor nem fogod kívánni a diétás kaját

Úgy fogod érezni egy idő után, hogy csak kb.5 étel van a listádon, amit ehetsz. Pedig nem, de te mégis így érzed.  Eleged lesz a zöldségekből, eleged lesz a köretekből, a választható húsokból, ennél végre sajtot, túrót, vagy bármit. Néha az ember besokall, kiürülnek a glikogén raktárak, elfárad az idegrendszer. Rendjén van. Ne aggódj! Erre vannak különböző trükkök, amivel ezeket a hullámvölgyeket könnyedén át lehet hidalni. Pl:a több alvás, vagy az edzésben a pihenőidő beiktatása. Kreatív receptek.

Egy gondolat: amikor én az első versenydiétámat csináltam, nekem nagyon nehéz volt megszokni, hogy nem ehetek sütit, akár diétásat sem. Így a végén már csak tojásfehérjéből csináltam speciális nasit. Hidd el, abban az extrém esetben finom volt!

  1. Nem esik jól az edzés

Van az a fáradtság, kimerültség, kialvatlanság, ami mellett az ember akkor dönt legokosabban, ha otthon marad, relaxál, vesz egy fürdőt, lazít, nyújt, pihen. Meg kell tanulni elismerni, fejet hajtani a test kívánalmainak.

 

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: