10 módszer, amivel motiválhatod magad az edzésekhez

aug. 21 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Biztosan Te is érezted már, hogy éppen nincs kedved semmihez, egyszerűen lepihennél, lustulnál, leülnél megnézni egy filmet, vagy bármi más, csak ne kelljen lemenni edzeni. Ugye ismerős? Hidd el, a tapasztalt sportolók is átélnek ilyen hullámvölgyeket. És mégis, mindig megtalálják a motivációt. Hogy van ez? Ők hogyan csinálják? Lehet, hogy bonyolultnak tűnik, de nem az. Az egyetlen titok, hogy ott lebeg a cél a szemük előtt. De azért ne álljunk meg itt.

 

 

Mindenkinek van, hogy sok munkája van, fáradt, rengeteg dolga volt napközben, és emiatt nehezen tud találni időt az edzésekre. Mindent inkább előrehelyeznénk, csak ne kelljen lemenni terembe. Viszont megéri? Ha voltál már edzeni valaha, akkor szerintem tudod miről beszélek. Nem éri meg. Nincs jobb érzés, mint a büszkeség, amit egy jó edzés után érzel. Amikor tudod, hogy megcsináltad. De ha éppen elfelejtetted volna az érzést, megpróbállak emlékeztetni rá.

 

10 egyszerű módszer a motiváció megtalálására

 

1. Remek érzés edzés után
Egy picit feljebb már említettem, milyen érzés, ha lemegyünk edzeni. Egy jó edzés után olyan, mintha képesek lennénk megváltani a világot, máris vékonyabbnak, izmosabbnak, formásabbnak, magabiztosabbnak és erősebbnek érezzük magunkat. Tele vagyunk energiával. Már maga az edzés utáni érzés is baromi nagy motiváció önmagában.

2. Idő, ami csak Rólad szól!
Amikor lemész edzeni, azt az időt csak és kizárólag magadra fordítod. Senki és semmi másra nem kell gondolnod, ki tudod üríteni a fejed. Kiadhatod magadból az összes gondot, problémát, feszültséget. Nincs is jobb levezető egy hosszú nap után, mint egy kemény edzés. Bármikor máskor foglalkozhatsz a munkával, a barátokkal, családdal, férjjel, feleséggel, munkatársakkal, főnökkel.. De ez, ez az idő csak a Tiéd. És ez igenis jár neked!

3. Rossz érzés amiatt, hogy nem mész le edzeni
Nem tudom, Te hogy vagy vele, de én mindig bűntudatot érzek, ha nem jutok le edzeni. Állandóan ott motoszkál a fejemben a gondolat, hogy le kellett volna menni, és hogy miért is nem tettem. Szörnyű érzés. Ha ennyit nem vagyok képes megtenni magamért, hogyan is várhatom el, hogy elérjem a céljaimat és teljesüljenek az álmaim. Ugyanis ha nem mozdulok ki a komfortzónámból, nem lesz változás. Nem hogy pozitív nem lesz, de semmilyen. És ennyivel tartozok saját magamnak. Remélem, ezt Te is így gondolod.

4. Jutalmazd magad – Hisz megérdemled!
Amiről most beszélek, arra nem csak edzések után van szükség. Akár értendő ez a munkahelyre, iskolára, célok elérésére is. Akárhányszor elérsz valamilyen kitűzött célt, jutalmazd meg magad! Nem kell itt nagy dolgokra gondolni. Akár egy cipő, egy könyv, sportruha, vagy bármi, amire vágysz. Ha nem jön a motiváció, próbáld így előcsalogatni magadból. Ha elértél egy célt, jöhet a jutalom.

5. Stressztől való megkönnyebbülés
Ha egész nap stresszelsz, legyen az bármi, nincs jobb annál, mint egy erősítő, vagy aerob edzés. Menj el sportolni, és űzd ki magadból a stresszt. Számos tanulmány bizonyította, hogy ez az egyik legjobb módszer. Kell még tovább ragoznom?

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: