5 figyelmeztető jel, hogy fehérjehiányod van

aug. 23 | 1. oldal - fitnesslife.hu

A fehérje nagyon fontos makro tápanyag, melyeket megtalálhatunk mindenhol a csontoktól kezdve a testfolyadékon keresztül egészen a hajig. Valójában építőanyagként szolgál a szövet- és izomépítésnél, a csontoknak és porcoknak, de az enzimek, hormonok és egyéb anyagok termelésére is szolgálnak.

Ezek a nagyon fontos tápanyagok befolyásolják az emberi szervezet működését és, hogy megfelelő ütemben fejlődik-e. Ha a szervezetünkben fehérjehiány lép fel, akkor azokból kezd meríteni, ami a szövetekben van elraktározva, és ezt természetesen megérezzük. Ez elég komoly felfordulást okozhat a szervezetben, ezért érdemes nagy figyelmet fordítanod rá. Nézd meg, milyen jelei vannak a fehérjehiánynak és orvosold minél előbb!

 

A fehérjehiány és annak okai

A fehérjehiány a szervezetben fertőzéseket okozhat, gyengíti az immunrendszert, anyagcserét, izomerőt, véralvadást, sebek gyógyulását. Ennek számos oka lehet, de természetesen a leggyakoribb ok a kevés fehérjebevitel, de a túl sok fehérje veszteség is vagy a túl sok fogyasztás is lehet.

5 figyelmeztető jel, hogy fehérjehiányod van 

5. GYENGÉNEK ÉRZED MAGAD  EDZÉS VAGY BÁRMILYEN TÍPUSÚ MOZGÁS KÖZBEN

A fehérjehiány okozhatja azt is, hogy az izomszövetek nem tudnak felépülni edzés után. Ebben az időszakban a megerőltető edzés igazán kontraproduktív lehet, ami azt jelenti, hogy a szervezetünk nem bírja helyreállítani az izmokat, így gyengébbnek érzed magad. Ha rendszeresen sportolsz valamit, kiemelten figyelj oda a fehérjebevitelre, mert enélkül nem lesz erőd semmilyen mozgást végezni.

 

4. MINDIG FÁRADTNAK ÉRZED MAGAD

Sok vegetáriánus állítja, hogy több energiája van mióta nem eszik húst. Természetesen ezt növényi fehérjékkel könnyen lehet helyettesíteni. Ha úgy érzed, hogy kevesebb az energiád, akkor lehet, hogy kevés fehérje jut a szervezetedbe.

Az, hogy reggel vagy délelőtt fáradtan ébredünk, ezzel semmilyen összefüggésben nincs. Ha fáradságot érzel és kedved lenne lepihenni napközben, vagy késő délután és ezelőtt soha nem éreztél ilyet, akkor ez egy figyelmeztető jel. Nem muszáj, hogy csak fizikai fáradtság legyen, akár mentális fáradtság is lehet.

A kevesebb energia miatt nem bírod kezelni a stresszt sem. A fehérjék segítenek stabilizálni a vércukor szintet is, azonban ha kevés van a szervezetedben, akkor csökken a koncentráció és a reakcióidőd is.

 

3. NEM SIKERÜL GYORSAN FELÉPÜLNI A SÉRÜLÉSBŐL

A lassú sebgyógyulás nem csak az izomtömegre vonatkozik egy fárasztó edzés után, hanem a azokra a sérülésekre is, amik igazán hosszú gyógyulási folyamatot igényelnek.Tehát még egyszer. Ez teljesen logikus.A fehérjék elkerülhetetlenek az új szövetek létrehozásához, ezért abban az esetben, hogy nincsenek jelen, a szervezet nem képes egyedül új szöveteket létrehozni.

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: