5 szuper-étel, ami segít a fogyásban

okt. 04 | 1. oldal - fitnesslife.hu

A legtöbbünknek rengeteg problémája van az ideális súly és alak elérésével és megtartásával. A különböző táplálékkiegészítőket, fogyókúrás termékeket forgalmazó cégek sokszor egyoldalú táplálkozásra, sőt, akár koplalásra sarkallják az embert, mindez azonban nem csak, hogy nem válik be, hiszen jojó-effektust idéz elő, hanem rendkívül egészségtelen és káros is.

A megfelelő táplálkozás vegyes

Persze ez nem azt jelenti, hogy egy alma, egy zacskó chips felváltva mehet egyfolytában, hanem hogy a különböző alapanyokból különböző mennyiségben, de viszünk be a szervezetünkbe, hogy a makro- (fehérje, szénhidrát, zsír) és mikrotápanyagokból (vitaminok, ásványok, nyomelemek) is elegendő jusson be.

 

Honnan tudhatom, hogy milyen arányban kell fogyasztanom a különböző ételeket?

A rossz hír az, hogy nincs egy előre meghatározható, mindenkire alkalmazható diéta, hiszen ahogyan minden ember kicsit más és más, ugyanúgy a szervezetünk tulajdonságai is eltérőek. Alapvetően három csoportot különböztetünk meg az anyagcseretípusok szerint: fehérje, szénhidrát és egyensúlyi. Emellett a hormontípusnak is fontos szerepe van, ahogy a vércsoportunknak és a mentális beállítottságunknak is. Ezeket a tényezőket mind-mind pontosan fel kell mérni és figyelembe kell venni ahhoz, hogy valóban fel tudjuk térképezni, mi kell a szervezetünknek.

Minden személyes különlegességünk ellenére is vannak azonban olyan ételek, amelyeket belecsempészhetünk a diétánkba, és amik garantáltan sokat dobnak majd a közérzetünkön és a súlyvesztést sem akadályozzák.

 

Lássuk az 5 legizgalmasabbat:

  1. Bab

A babról – legyen az szárazbab, vagy zöldbab – azt tartják, hogy jelentősen csökkenti a szívroham kockázatát, mivel koleszterincsökkentő rostokat, káliumot és B-vitaminokat tartalmaz. Ha mindez nem lenne elég, mellette van még alacsony zsírtartalmú fehérjével is. Aki könnyen emészti a babot, annak mindenképpen érdemes beilleszteni az étrendjébe akár főzelék, akár saláta, akár köret formájában.

 

  1. Citrom

Persze, mediterrán gyümölcs mivolta miatt érdemes bio gazdálkodásból beszerezni, ennek ellenére varázslatos összetevője, ízesítője lehet az ételeidnek, italaidnak!

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: