5 szuper-étel, ami segít a fogyásban

Sze. 18 | 2. oldal - fitnesslife.hu

Lássuk az 5 legizgalmasabbat:

  1. Bab

A babról – legyen az szárazbab, vagy zöldbab – azt tartják, hogy jelentősen csökkenti a szívroham kockázatát, mivel koleszterincsökkentő rostokat, káliumot és B-vitaminokat tartalmaz. Ha mindez nem lenne elég, mellette van még alacsony zsírtartalmú fehérjével is. Aki könnyen emészti a babot, annak mindenképpen érdemes beilleszteni az étrendjébe akár főzelék, akár saláta, akár köret formájában.

 

  1. Citrom

Persze, mediterrán gyümölcs mivolta miatt érdemes bio gazdálkodásból beszerezni, ennek ellenére varázslatos összetevője, ízesítője lehet az ételeidnek, italaidnak!

Összetétel tekintetében: már 1, azaz egy darab citrom fedezi napi C-vitamin beviteled 100%-át. Durva, mi? Ráadásul a citrus flavonoidok megakadályozzák a rákos sejtek növekedését, és gyulladáscsökkentő hatásúak is.

 

  1. Fokhagyma

A tökéletes csodafűszer! Jó a megfázásra, egy csomó féle egyéb betegségre, mivel segít felvenni a szervezetünknek a harcot a baktériumokkal szemben. Az allicin, a fokhagymában található vegyület pedig hatásos gyulladáscsökkentő hatású, és bizonyítottan csökkenti a koleszterinszintet és a vérnyomást.

 

  1. Spenót

Felejtsük el a hagyományos parajpürét, a spenót levele kiválóan felhasználható köretként, feltétként, húsokhoz, tésztákhoz, és voltaképpen bármihez, az egész csak a kreativitásunkon múlik. Bátran fogyaszthatjuk továbbá, mivel majdnem nullkalóriás zöldségről beszélünk, amely tele van vassal, antioxidánsokkal, vitaminokkal és Q10 koenzimmel. Szintén hatásosan előzi meg a különböző szívbetegségek kialakulását, valamint jó az ízületi gyulladásra és a csontritkulásra is. Kiegészítve harmadik számú versenyzőnkkel, a fokhagymával pedig egyszerűen mennyi íze van!

 

  1. Dió

Az egyik legolcsóbb és legnagyszerűbb csonthéjasunk, kiváló salátákba, húsokhoz, de akár egy kis sajttal és szőlővel is elmajszolhatunk pár szemet belőle, ha egy kis nassolnivalóra vágyunk. Mivel rengeteg omega-3 zsírsavat tartalmaz, ezért segít csökkenteni a koleszterin szintet, javítja a hangulatunkat, és a rákos megbetegedések esetében is optimálisan hat. De persze mivel egy olajos magról van szó, ezért csak mértékkel fogyasszuk!

Személyre szabott, egészséges ételeinkben is megtalálhatod ezeket az összetevőket, nézd meg az étlapunk, és élvezd az ízek áradatát! Ételrendelésért Kattints ide!

 

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg az ismerőseiddel!

Ez is érdekelhet: