6 figyelmeztető jel, hogy rosszul csinálod az emeléseket!

aug. 18 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Ha tapasztalsz bármit a következő felsorolás közül, itt az idő, hogy változtass az edzési technikádon, nehogy komolyabb sérülések érjenek.

6 figyelmeztető jel, hogy rosszul csinálod az emeléseket!

Sajnos ahhoz, hogy nagyobb izmaid és jobb állóképességed legyen, nem elég elég, ha kiválasztasz egy marék gyakorlatot és azokat ismételgeted orrba szájba, kifulladásig, mindenféle stratégia vagy elgondolás nélkül. Ez azt jelenti, hogy ahhoz, hogy szép izmokat építs és hatékonyan égesd a zsírt, nem elég gyorsan végigszaladni a gyakorlatokon. Oda kell figyelned a részletekre, a helyes kivitelezésre, tartásra, légvételre és a regenerációra is. Ha ezeket elhanyagolod és csak összecsapva gyorsan le akarod tudni az edzést, csalódott leszel, mert nem látod majd magadon a fejlődést és elképzelhető, hogy le is sérülsz.

Annak érdekében, hogy ezt elkerüld és szépen, látványosan fejlődj, fogadd meg a CrossFit edző, Patrick Solano tanácsait. Ha ezt a 6 jelet észreveszed az edzéseid során, változtass!

6. Ízületi fájdalmat tapasztalsz

Ha fájdalmat érzel, egyértelmű, hogy rosszul végzed az emelést. Ez egyértelmű. De többféle fájdalmat különböztetünk meg. Az izomláz is fájdalom, de nem vonható egy kalap alá az ízületi fájdalommal. Az utóbbi meggátolja a testet, hogy helyes végezze egy az adott gyakorlatot, így sérüléshez vezethet. Lehet, hogy nem egyből fogod megtapasztalni ennek a negatív hatását, de előbb utóbb mindenképpen jelzi a szervezeted, hogy baj van. Jobb ezt megelőzni és hozzáértő segítségét kérni mindenekelőtt.

 

5. Megálltál a fejlődésben

Mikor megállsz a fejlődésben és nem tudod elérni azt a célt amit kitűztél magad elé, érdemes alaposan átnézned, hogyan edzel, mennyit pihensz és változtatnod kell, hogy kizökkenj ebből az állapotból. Ilyenkor érdemes sokkolni a tested új gyakorlatokkal, más intenzitással. Például, ha mindig ugyanazt a mellgyakorlatokat csinálod, ugyanazokon a gépeken, ugyanabban a sorrendben, változtass! Építs be új gyakorlatot, egy időre cserélj le 1-2 gépet saját testsúlyos gyakorlatra, hogy stimuláld az izmaidat és tovább fejlődjenek.

Solano azt javasolja, hogy 4-6 hetente érdemes mindenkinek nagyobb változtatásokat eszközölni az edzéstervén, hisz így lehet csak elérni igazi, látványos, hosszú távú változást, fejlődést. 

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: