6 féle smoothie, ami igencsak hizlal

aug. 23 | 1. oldal - fitnesslife.hu

A smoothie frissítő, tápanyagdús és egyszerűen elkészíthető, egészséges ital. Reggelinek az egyik legjobb ital, amibe tehetsz zabot, joghurtot, fehérjeport, zöldséget, gyümölcsöket…tehát rengeteg módon elkészíthető és igazán laktató is lehet.  Mivel semmi sem olyan tökéletes, mint ahogy az első ránézésre tűnhet, vigyázni kell az olyan hibákkal, amelyeket észrevétlenül elkövethetsz az italok készítésénél. Ha felesleges kilóktól szeretnél megszabadulni, akkor pár tanáccsal szolgálunk, hogy ennek az italnak köszönhetően a súlyod ne nőjön észrevétlenül, hanem a kívánt hatást érd el vele.

6 hiba, amitől hizlaló lesz a smoothie-d

 

6. hiba: A smoothie tele van cukorral

A smoothie összeállításánál gondolhatod, hogy  1 nagykanál méz vagy juharszirup biztos nem fog ártani, hisz egészséges.., azonban ez a mennyiség akár 60 kalóriát is adhat koktéljának. Attól még, hogy egészségesek, ugyanúgy tartalmaznak kalóriát. Természetes édesítőnek számít a gyümölcs is, amely fruktózt tartalmaz és ez egészségesebb, mint akármilyen más édesítőszer a világon, de a mézet és a gyümölcsöket összeadva már egy ütős cukorbombát állítottál össze. Inkább használj 1, maximum kétféle gyümölcsöt (lehetőleg bogyós gyümölcsöt) és egy kevés nyírfacukrot vagy eritritet. Igazából gyorsan le lehet szokni a cukorról és csinálhatod ezt fokozatosan is, pl. minden alkalommal kevesebb mézet teszel a smoothie-ba

 

5. hiba:  Hiányzik a fehérje a smoothie-ból

Készíthetsz te akármilyen zöld smoothie-t azzal a tudattal, hogy szuperegészséges, de fontos, hogy tartalmazzon fehérjét is valamilyen formában, hogy meglegyen a napi fehérjebeviteled egy része és legyen energiád is, például ha reggeliként fogyasztod. Jó, ha  legalább 10 g fehérjét tartalmaz az italod és legjobban tejjel, szójatejjel, görög joghurttal, cottage cheese-szel, puha tofuval, babbal, mogyoróval vagy mogyoró-és mandulavajjal tudod ezt megtenni. Ha fogyasztasz táplálékkiegészítőket, kiegészítheted smoothie-t fehérjeporral is, aminek köszönhetően  elegendő fehérjét biztosít az ital.

 

4. hiba: Túl sok a gyümölcs

Természetesen ennek az italnak nem csak finomnak kell lennie, hanem az is fontos, hogy egészséges legyen, tele vitaminnal, ásványi anyagokkal, rosttal és fehérjével. Soha nem szabad túlzásba esned a gyümölcsökkel, főleg akkor, ha súlyt szeretnél veszíteni. A különböző gyümölcsből készült hideg és krémes smoothie szürcsölgetése nem biztos, hogy a legjobb választás… Igaz, hogy ezek isteni finomak és édesek, de maximum néha-néha csinálj ilyet, ha fontos az alakod, hiszen tele van cukorral, ráadásul nagyon gyorsan megéhezel utána. Inkább kombináld a már fent említett hozzávalókkal.

 

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: