7 tipp, hogy ezentúl a séta legyen a legjobb alakformáló edzésed

máj. 08 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Ha egy egyszerű módszert keresel arra, hogy hogyan veszíts kilókat csupán egy egyszerű séta alatt, akkor hoztunk neked néhány tippet. Úgy gondolom a nap nagy részét ezzel töltjük, így miért is ne hozhatnánk ki belőle a lehető legjobbat? Nem is hinnéd, mennyi kalóriát lehet elégetni csak azzal, ha “helyesen” sétálsz.

 


A 7 tipp, amivel a séták alatt több kalóriát égetsz el, és leszámolhatsz a felesleges kilókkal:


 

1
SÉTÁLJ TÖBBET NAPKÖZBEN
 

Ez így első hallásra talán viccesen hangzik, de nagyon is komolyan értendő. Egy intenzív séta egy nagyon egyszerű mód, hogy formába hozd magad. Míg ehhez körülbelül 30-45 percet kellene sétálnod négyszer-ötször egy héten, de ne állj meg itt. Ahhoz, hogy elérd a kívánt súlyt, építs bele a napjaidba kisebb 20 perces sétákat, amikor csak teheted. Néhány ötlet, hogy hogyan kezdj hozzá:

  • Iktass be egy rövid sétát az étkezéseidet követően, ami segít kontrollálni a vércukrodat, segít, hogy ne vágyj még több felesleges ételbevitelre, és ráadásul még az elmédet is felfrissíted vele.
  • Amikor elvégeztél egy aznapi feladatodat, például épp befejeztél egy tárgyalást, és mennél a következő helyre (de ezt behelyettesítheted bármilyen más munkához vagy tevékenységhez is), ahelyett, hogy kocsiba, vagy buszra ülnél egy-egy rövid távolságra, inkább válaszd a gyaloglást. Nem is hinnéd, mennyit számít.
  • Ha bármikor stresszes vagy, vagy úgy érzed tele a fejed, sétálj egyet! Segít a hangulatodon, miközben még kalóriát is égetsz. Mindenképpen nyersz vele.
  • Mindig válaszd a lépcsőt lift helyett.
2
NÖVELD AZ INTENZITÁST
 

Ha növeled az intenzitását a sétáidnak, azzal megemeled a pulzusodat, és így még több kalóriát égetsz el. Kutatások igazolták, hogyha növeled a sebességet, 20 százalékkal több kalóriát égethetsz el, mintha csak átlagos sebességgel sétálgatnál.

A sétáid alatt iktass be 30 másodperces intenzív sétát, amikor a lehető leggyorsabban sétálsz anélkül, hogy az futásba menne át. Kövesd ezt a 30 másopercet egy újabb 30 másodperces regeneráló, lassú sétával, mielőtt visszatérsz az átlagos tempódhoz.

 

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: