7 tipp, hogy ezentúl a séta legyen a legjobb alakformáló edzésed

máj. 08 | 2. oldal - fitnesslife.hu

 

3
SÉTA – FELFELÉ
 

A felfele sétálás az egyik legegyszerűbb módja a gyors kalóriaégetésnek, bár ezt szerintem talán magadtól is kitaláltad. De talán azt nem tudtad, hogy ez az egyik legjobb módja, hogy megdolgoztasd az alsó részét a testednek, értem ezt a combokra, vádlira, és persze fenékre is. Segít az izomépítésben, és az alakformálásban. Nem beszélve az anyagcseréd gyorsításáról.

Ha nincs olyan gyalogos ösvény, ahova hetente 2-3 alkalommal el tudnál menni sétálni, próbálj meg lépcsőházban edzeni, vagy állíts be a futópadot (ha van) a teraszon. Ne felejtsd el egy kicsit mindig megváltoztatni a technikádat. Hajolj picit előre, miközben sétálsz felfele, rövidebb lépéseket tegyél meg, és térdedet hajlítsd jobban, mint általában.

 

4
HASZNÁLD A KARODAT
 

Még ha furán is fogsz festeni, de próbáld meg egy kicsit jobban használni a karodat, miközben sétálsz. Ezt értem úgy, hogy lendítsd nagyobb lendülettel, mint ahogy szoktad. Igen, tényleg furán fogsz kinézni, de 10 százalékkal több kalóriát égetsz el, ha ezt a technikát beveted. Azért lehet, hogy megéri, nem igaz?

Hogy tökéletesítsd a “karlendítő technikát”, használd ezt a pár tippet:

  • Hajlítsd be a karodat 90 fokra, és tartsd is meg ezt a formát.
  • Próbáld meg minél inkább a tested mögé szorítani a karodat, de csak annyira ami még természetes, és kényelmes.
  • Amikor felfelé lendíted a karodat séta közben, annak legalább a mellkas szintjére kell emelkedni. Igen, ez is furcsán fog kinézni, de hidd el, hatékony!
5
LEGYEN KITŰZVE EGY CÉL
 

Nagyon fontos, hogy legyen egy célod kitűzve, hogy motivált maradj. Tűzd ki magadnak, hogy ma hány lépést fogsz megtenni, és ha elérted, menj tovább! Ez pedig minden nappal legyen több és több. Minél több lépést teszel meg, annál több kalóriát éget el a szervezeted. De ez sem újdonság. 

Viszont fontos, hogy ne ess túlzásba. Rendben, hogy növelni akarod a tempót és még gyorsabban szeretnéd elérni a célodat, de ha túlzásba viszed, könnyen lesérülhetsz. Elsőnek célozz be úgy 8-10 ezer lépést, majd ha ezt elérted, növeld ezt a lépésszámot egy kicsivel, és így napról napra. Figyelj arra, hogy mit mond a tested, és úgy nem lehet baj.

 

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: