8 dolog, amivel jó, ha tisztában vagy – Személyi edzők meséltek tapasztalataikról

máj. 08 | 1. oldal - fitnesslife.hu

A személyi edzőkhöz legtöbbször azzal a kéréssel fordulnak klienseik, hogy minél előbb fogyasszák le őket. Meglepő, nem igaz? Viszont a személyi edzők szemszögéből ez egy kicsit máshogyan néz ki, mint úgy, hogy ezerrel csinálod a felüléseket és futsz órákig a futópadon. Mit is gondolnak a fogyásról igazából? Több éves tapasztalataikat mesélték el, amit össze is szedtem nektek egy olvasmányba. Talán így az is belevág az életmódváltásba, aki eddig nem mert.

 

1
IDŐBE TELIK, MÍG LÁTNI KEZDED AZ EREDMÉNYEKET – ÉS EZ ÍGY VAN JÓL!
 

Talán már te is tisztában vagy vele, hogy rengeteg munkát kell beleölnöd az edzéseidbe és a diétádba, hogy egyáltalán egy apróbb változást kezdj el felfedezni magadon. De nem elég ezt tudnod, meg kell tanulnod elfogadni is ezt a tényt. Rengeteg kliens csak azért kezd el csinálni egy edzés programot, hogy a lehető leghamarabb lefaragja magáról a felesleges kilókat. Ez rendben is van. Mindenki ezt akarja. Fogyni 10 kilót egy nap alatt. Nem igaz? De el kell fogadnod, hogy ez se nem egészséges, se nem célratörő. Gondolj bele. Az a túlsúly, amit felszedtél, az sem egy nap alatt rakódott rád, így nem is egy nap alatt fogod azt leadni.

Ráadásul, ha ennyi nem lenne elég meggyőző, nem elég, hogyha gyorsan adod le a kilókat, ugyanolyan gyorsan vissza is jön, de talán még több súlyt is felszedsz vele, ha abbahagyod a diétát és az edzéseket. Amikor túl gyorsan akarsz lefogyni, teljesen felborítod vele az anyagcserédet, ezáltal még lassabban égeted majd a kalóriákat, mint általában. Ezért sokkal hatékonyabb hosszú távon, ha nem fogysz többet 1-2 kilónál többet maximum egy hét alatt.

 

2
A “MIÉRT” LEGALÁBB ANNYIRA FONTOS, MINT A “HOGYAN”
 

Kitűzni egy célt, hogy mennyi kilótól szeretnél megszabadulni egy jó dolog, hisz motiválttá tesz téged, hogy kitarts, amíg el nem érted a célodat. De nagyon fontos, hogy tudd, miért is szeretnél megszabadulni ezektől a kilóktól. Tedd fel magadnak a kérdéseket. Miért csinálod az egészet? Mit akarsz elérni vele? Az egész életmódváltásod előtt fel kell tenned magadban nagyon sok “miért”-et. Például, hogy miért kellene neked több brokkolit enned, és kevesebb cukrot, miért kellene napi 8 órát aludnod, vagy hogy miért iktass be a napodba 20 perc mozgást. Ha megvannak a válaszok, és ezeket a válaszokat mindig szem előtt tartod, elérheted az igazi életmódváltást, ami a testedet is pozitív irányba befolyásolja.

Talán azért, hogy úgy játszhass majd a gyerekeiddel, hogy ne fájjon a hátad. Vagy hogy jobb legyen a szexuális életed. Teljesen mindegy miért teszed, de a lényeg, találd meg az igazi okot rá. Próbáld vizuálisan is magad elé képzelni ezeket, ne csak közöld magaddal. Ha ez sikerült, mantrázd ezeket magadnak minden egyes nap. Sőt, akár naplót is vezethetsz róla, hogy mindig emlékezz, miért is kezdted el! Minél többet érsz el abból, amit kitűztél magadnak, annál fókuszáltabb, és motiváltabb leszel!

 

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: