8 étel, ami segíti az izomépítést

Sze. 29 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Sajnos a gyorskaja, péksütik és bűnös nassolnivalók nemigen járulnak hozzá az izmos külső kialakításához. Ahhoz, hogy izmot építs és meg is tartsd, nagyon le kell redukálnod az étrendedben a melléevést és oda kell figyelned, hogy túlnyomórészt tisztán és tudatosan étkezz. 8 étel van a listán, amik segítik az izomépítést, szóval ha ez a célod, mindenképpen legyenek az étrended részei ezek a finomságok. 

8 étel, ami segíti az izomépítést

8. Tojás

A tojásfehérjének van a legmagasabb biológiai értéke valamennyi élelmiszer között, még az annyira imádott marhahúst is maga mögé utasítja. A biológiai érték mutatja azt meg, hogy mennyire képes a test fehérjeigényét kiszolgálni egy adott típusú fehérje. A kalóriákkal vívott harcban ez igen fontos szempont, jóval kevesebb tojásból származó protein bevitelével is elérhető az izomépítő hatás, mintha más forrásból biztosítanád a fehérjebevitelt.

A sárgáját is edd meg! Ez ugyanis B12-t is tartalmaz, ami a zsír lebontásához szükséges és az izmok összehúzódásához is (a szív- és érrendszeri rendszeri betegségek kockázatát is csökkentheted rendszeres tojásfogyasztással).

A tojások tele vannak vitaminnal és ásványi anyagokkal; riboflavinokkal, folsavval, B6 vitaminokkal és vassal, és van bennük még foszfor és cink is.

 

7. Lazac

A lazac csak úgy hemzseg a magas minőségű fehérjéktől, és az omega-3 zsírsavaktól. Az Omega-3 csökkenteni képes az izomfehérje lebontását edzés után, javítva a felépülési folyamatot. Ez azért fontos, mert az izmok építéséhez, gyorsabban kell eltárolni az újonnan bevitt fehérjéket, mint ahogyan a régi fehérjéket a tested lebontaná.

A diabétesz és a szívbetegségek kockázatát is csökkenti ez a hal. A Louisiana State University azt találta, hogy amikor a túlsúlyos emberek napi étrendjét 1,8 grammnyi DHA-t val egészítették ki, – ami az egyik omega-3 zsírsav a halolajban – inzulinrezisztenciájuk 70 %-kal csökkent 12 hét alatt.

 

6. Mandula

Érdemes nassolni belőle, mivel a mandula az E vitamin legjobb forrása. És ez azért fontos az izmaidnak, mert az E vitamin egy olyan hatásos antioxidáns, amely segít a nehéz edzések utáni, szabadgyökök által végzett károsodások megelőzésében. És minél kisebb mértékben jutnak szóhoz szervezetünkben ezek a szabad gyökök, annál gyorsabban állnak helyre és fejlődnek edzés után az izmok.

Két maréknyi naponta elég belőle. 

A mandula az agy biztosítása is. Egy aktuális tanulmány szerint, (American Medical Association), azok a férfiak, akik a legtöbb E vitamint fogyasztották, – az étrenddel biztosítva és nem táplálék kiegészítőkből – 67%-kal kisebb kockázattal néztek szembe az Alzheimer kórral, mint azok akik kevesebb E vitamint fogyasztottak.

 

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: