A diéta kulcsa az adagokban rejlik: így kontrolláld

Júl. 08 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Sokan úgy gondolják, hogy a fogyáshoz bonyolult diétákat kell betartaniuk és kőkemény edzéseket kell végezniük napi szinten. A dolog ennél gyakran sokkal-sokkal egyszerűbb, és akár apró változtatásokkal is óriási eredményeket érhetsz el. Ilyen például az ételadagok tudatos kontrollálása. Sokan úgy gondolják, hogy a fogyáshoz bonyolult diétákat kell betartaniuk és kőkemény edzéseket kell végezniük napi szinten. A dolog ennél gyakran sokkal-sokkal egyszerűbb, és akár apró változtatásokkal is óriási eredményeket érhetsz el. Ilyen például az ételadagok tudatos kontrollálása. 

 

Edd meg, ami a tányérodon van

Egész gyermekkorunkban ezt hallgatjuk, igaz? Pedig mekkora butaság! Az agyadnak akár 20 percre is szüksége lehet ahhoz, hogy tudatosítsa: jól laktál. Gyakran teljesen feleslegesen fogyasztunk óriási adagokat, holott sokkal-sokkal kevesebbel is beérhetnénk. Az emberek mai napig hajlamosak tartani magukat a gyermekkori beidegződéshez, vagyis a cél az, hogy megegyenek mindent, ami a tányérjukon van. Pedig nem kellene! Az alábbi tippekkel hatékonyan csökkentheted az adagjaidat!

 

Válassz kisebb tányért

Kutatások azt bizonyítják, hogy a tányérok (és gyakran még az evőeszközök) mérete befolyásolja az elfogyasztott ételek mennyiségét. A nagyobb tányérokon az ételek kevesebbnek tűnnek, ami könnyedén vezethet túlevéshez. Érdemes kisebb tányért választanod az étkezések során, sőt! Ha dobozolsz a munkahelyedre, célszerű kisebbeket választand.

 

Lapozz a cikk folytatásáért!

 

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: