Miért a CrossFit az egyik legjobb edzésmód?

ápr. 10 | 1. oldal - fitnesslife.hu

“A mai fitnesz képét a felpumpált, kötött izomzatú testépítők, drága gépek és szteroidok határozzák meg. Nem volt ez mindig így. Voltak idők, amikor az emberek azért edzettek, hogy embertelenül erősek legyenek. Gépek nélkül, szerek nélkül.
Manapság nem is találsz olyan testépítőt, egyik edzőteremben sem, aki szabályosan végretudná hajtani a legősibb, legegyszerűbb, csak saját testsúllyal végzett gyakorlatokat. A testépítőtípus lett az edzettségről alkotott kép csúcsa. Számomra ez teljesen tébolyult elképzelés. Mit számít, hogy állításod szerint mekkora súlyt tudsz felemelni egy speciális gépen? Hogyan lehet valakit „erősnek” tekinteni, ha még a saját testét sem képes természetes módon mozgatni?” /Paul Wade

Mi is a CrossFit?

 A CrossFit egy amerikában született fintess rendszer, amely inkább egy edzés filozófia, sem mint külön sportág. A célja a valódi élet minden kihívására is megfelelő választ adó, “funkcionális” erő kialakítása és az alapja az intenzív és állandóan változó edzésingerek biztosítása. A CrossFit minimális eszközkészlettel, akár a szabadban is végezhető. Legfőképpen a minimál stílusú konditermeket preferálja, hiszen nincs szükség modern kereskedelmi célú kondi gépekre. A CrossFit-ben a látványos csajozós izomzat csak egy „mellékhatás”, a CrossFit célja a test erejének, teljesítő képességének növelése, bármely kihívásról is legyen szó. Manapság egyre több konditerem fel van szerelkezve a CrossFit-ben használatos eszközökkel, mint például a kettlebell, kalapács, traktorgumi, medicin labda, ugrókötél. Ha valódi erőre szeretnél szert tenni és nem csak felpumpált izmokra vágysz – ami látványos, de egyáltalán nem funkcionális – akkor mindenképpen próbáld ki a crossfit edzésmódszert. 

 

8 dolog, amit tudnod kell a CrossFit edzésről

1. A CrossFit egy Amerikából származó fitnesz rendszer, amelyet Greg Glassman és Lauren Jenai hozott létre 2000-ben. A CrossFit filozófia és egyben versenysport, amely főként olimpiai súlyemelésből, poilometrikus, erőemelő és gimnasztikai gyakorlatokból áll, így a legkomplexebb és legmegterhelőbb mozgásformák csoportjába sorolható.

2. A CrossFit célja egyfajta funkcionális erő kialakítása, amit a való életben is kamatoztathatunk. Ezzel a mozgásformával ugyanis nemcsak fizikai kondíciónk válik tökéletessé, de mentálisan is megedződünk. Érdemes tehát beépíteni a mindennapi edzésekbe.

3. Művelői inkább filozófiának nevezik, mint sportágnak. Szerintük az edzések közben nemcsak az emberi test, de a lélek is komoly változásokon megy keresztül.

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: