Éhezés NÉLKÜL szinte bármit ehetsz, ha erre figyelsz

Sze. 04 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Vannak úgynevezett jó és vannak rossz szénhidrátok. Értelemszerűen utóbbiakat jobb elkerülni, de elárulunk az előbbi csoportról is érdekes információkat. Soha nem az éhezés és a “kiiktatás” a megoldás, válassz inkább olyan szénhidrátforrásokat, amelyek valóban táplálnak, egészségesek és hasznosak. Lássuk, melyek ezek:

Rossz szénhidrátok – miért ne?

A rossz szénhidrátok egyértelműen a finomított változatok, az egyszerű szénhidrátok. Ilyen minden fehér: fehér liszt, fehér cukor, fehér rizs. Ezeknek a glikémiás indexe magas, hirtelen emelik meg a vércukor szintet, terhelik a szervezetet. A vércukor ezután viszonylag hamar leesik és éhes leszel. Cukorból egyébként a barna sem jobb, mert bár kevésbé feldolgozott, hasonló hatásai vannak, mint fehér társának.

Gyors felszívódás

A fent említettek mind gyors felszívódású szénhidrátok, ahogy egyébként a burgonya, az összes gyümölcs és gyümölcscukros étel, a tej, a joghurt és a kefir is – a laktóz, vagyis tejcukor-tartalom miatt. Alapvetően ez utóbb felsoroltakat elhagyni nem kell, de érdemes odafigyelni a bevitelükre. A gyors felszívódás azt jelenti, hogy ha a többlet-tápanyagot az izomszövetek már nem tudják raktározni, az szinte azonnal a zsírszövetekbe kerül, így hízáshoz vezet. A nassolás és a sok fehér lisztes étel, kenyér ás tészta, így okozhat hízást. 
Íme, egy igazi zsírgyilkos: a karfiolkenyér! Nézd meg ITT, hogyan készítheted el!

A jó szénhidrátok az alacsony vagy maximum közepes glikémiás indexszel rendelkező élelmiszerekben találhatók, tehát ezek a legjobb forrásai. Mivel ezek lassú felszívódásúak, nem terhelik meg a hirtelen vércukorszint-emelkedéssel a szervezetet, így utána hirtelen visszaesés sincs. Ezzel elkerülhető a sóvárgás, a falásrohamok, a “kívánósság”, és a folyamatos gyengeség-érzet is.

 

Hogy melyek a jó szénhidrátok, amiket Neked is fogyasztanod kellene? Lapozz >

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: