15 tipp az éhezés nélküli fogyáshoz!

Júl. 31 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Sokan állandóan csak csoda-diétákat keresnek és próbálgatnak – mondanom sem kell, hogy kevés sikerrel. Nem ebbe kellene a sok energiát beleölni és nem is kéne ennyire rástresszelni. Ami a segítségedre lehet, az a következő 15 pont, hogy pánik-diéták és kalóriaszámlálás nélkül be tudd lőni magadnak az optimális súlyt az életmódod megváltoztatásával. Hiszen ez a lényeg, hosszú távon csak az életmódváltással érhetsz el tartós, maradandó eredményeket és egészséges életet.

 

15 tipp az éhezés nélküli súlyvesztéshez!

15. Ne siess az evéssel!

Állítsd be a telefonod időzítőjét 20 percre és érezd át, hogy milyen érzés normális tempóban enni! Akármilyen hihetetlen, ez az iram még egyáltalán nem számít lassúnak, hiszen a testednek nagyjából ennyi időre van szüksége ahhoz, hogy teltségérzetről jelet adó hormonok eljussanak az agyhoz.

A túlevés egyik leggyakoribb oka tehát egyszerűen a gyorsaság, ami ráadásul még az ételek élvezeti értékét is csökkenti. A stressz-szintednek is jót tesz, ha nyugodt szertartásként kezeled az evést! Ha rohanós a napod, ennyit akkor is tegyél meg, magadért!

14. Tegyél több zöldséget a tányérra!

A zöldségevés legnagyobb problémája, hogy gyakran oda sem kerül a tányérra. Pedig a vitaminokban, ásványi anyagokban és élelmi rostokban gazdag falatok anélkül telítenek el, hogy kellemetlen érzetet okoznának vagy pluszkilókhoz vezetnének.

Kezdetnek próbáld meg a köret egy részét valamilyen salátával vagy párolt zöldséggel helyettesíteni. Meglátod, milyen jól fog esni! Fontos azonban, hogy a magas zsírtartalmú önteteket mindenképpen kerüld el! Inkább keverj ki egy finom extra szűz olívaolajos, fűszeres, mustáros citromos öntetet, ami sokkal finomabb és egészségesebb is, mint a bolti szószok.

13. Aludj többet!

Napi egy órával több alvás évi mínusz 7 kilóval jár – állapították meg a Michigani Egyetem kutatói. Ez részben annak tudható be, hogy kipihent állapotban sokkal jobb a hormonális egyensúly, illetve optimalizálódik az anyagcsere. Részben pedig annak, hogy a tudatosan időzített alvás az olyan “üresjáratoktól” veszi el az időt, mint a nasizás, a tévé előtt ücsörgés vagy ezek kombinációja.

Túl kevés alvás esetén még az is lehet, hogy a hosszú nap és a kimerültség összhatása miatt eggyel több étkezést érzel szükségesnek, ami elképesztő pluszkalóriákat jelent.

5-6 órát alszol? Olvasd el itt, milyen hatásai vannak a külsődre és belsődre!

 

12. Felejtsd el a hozzáadott cukrot!

A hozzáadott cukor jelenti a napjainkban elterjedt táplálkozás legnagyobb problémáját. A sütemények és az édességek mellett sajnos az üdítők, a gyümölcslevek, sőt olykor még az ízesített ásványvizek is elképesztő mennyiségű cukrot rejtenek. Előfordulhat, hogy a nap során akár egy főétkezésnyi plusz kalóriát elkortyolsz anélkül, hogy tudnál róla.

Ezért inkább válaszd a saját magad által lepréselt zöldség- és gyümölcsleveket illetve az ásványvizet! Ha unod az ásványvizet, ízesítsd természetesen – citrommal, gyömbérrel, mentával, uborkával vagy más gyümölccsel.

Megdöbbentő, hogy mennyi cukor van a kedvenc bolti termékeinkben! Most megmutatjuk ITT, képgalériánkban!

 

11. Tudd, mikor kell abbahagyni!

Megvan az az érzés, amikor evés közben le kell tenned a villát, hogy megpihenj egy kicsit? Nos, minden idők egyik legegyszerűbb fogyókúrás tippje úgy szól, hogy már ne is emeld fel újra, mert a szervezeted így jelzi, hogy akkor érdemes abbahagynod az étkezést.

Fontos, hogy érezd a különbséget a jóllakottság és a “mindjárt kipukkadok” állapot között. Az előbbivel semmi gond, az utóbbi viszont súlygyarapodást eredményez. Ne legyél mohó! Csináld ezt és egy idő után hozzászoksz a kevesebb étkezéshez, mert összeszűkül a gyomrod.  Légy kitartó, megéri!

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: