6 tipp, ha mindig fáradt vagy, mégis formába jönnél!

ápr. 10 | 2. oldal - fitnesslife.hu

4. Vegyél fehérjében és rostokban gazdag nassokat!

Kutatások szerint fáradtan hajlamosak vagyunk többet enni a kelleténél, ám ha az üres kalóriák helyett olyan ételeket választasz, amik könnyen eltelítenek, akkor sikerülhet kiküszöbölni a túlevést. Ha úgy érzed, nem bírod ki a következő étkezésig, akkor rágcsálj olajos magvakat vagy akár főtt tojást, esetleg egy kevés humuszt nyers zöldségekkel. Ha pedig valami édesre vágysz, egyél gyümölcsöt (inkább délelőtt) vagy készíts csokis zabkekszet (receptet ITT találod).

5. Töltsd fel a mélyhűtőt egészséges alapanyagokkal!

Az éttermek, pékségek, büfék és menzák kínálata nagyon csábító lehet, de egyáltalán nem jó, ha innen választasz magadnak tízórait, ebédet vagy uzsonnát. Akkor megy leghatékonyabban a fogyás, ha magadra főzöl. Általában fél-1 óra alatt elkészíthető a következő 2 napi kajamennyiséged, így nem kell délelőttöket rászánnod és kisebb az esélye, hogy félreeszel, mert ki vannak számolva az adagjaid. Jó, ha van otthon mirelit és friss zöldségkeveréked és egészséges köreteid, amikből válogathatsz, hogy ne váljon unalmassá az étkezés (bulgur, köles, kuszkusz, rizs, stb). Húst érdemes tartani a fagyasztóban, így nem érhet váratlan meglepetés. A tojás is jó alternatíva erre. Gondolkodj előre, hogy gyorsan és hatékonyan össze tudd állítani a menüdet a mindennapokra.

6. Egyél 2-4 óránként!

“Ha nem eszik elég sűrűn, akkor könnyebben megéhezik a következő étkezésig, és emiatt lehet, hogy többet eszik a kelleténél. Persze ha folyamatosan majszol valamit, akkor pedig nehéz lesz követni, hogy mennyi kalóriát vitt be a szervezetébe” – figyelmeztet a szakértő. És ez persze nem jelenti azt, hogy minden alkalommal jól meg kell pakolni a tányért.
ITT megnézheted, hogyan tudod kimérni a számodra megfelelő mennyiségű kaját!

 

KO

Ha tetszett a cikk, oszd meg az ismerőseiddel!

Ez is érdekelhet: