Hasizom erősítő gyakorlatok felülés NÉLKÜL!

nov. 07 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Szinte mindenki szeretné, ha a hasa egy kicsit laposabb, izmosabb lenne, ugye? Csinos, tónusos, vonzó formákat még akár otthon is kialakíthatsz ám  magadnak, csak épp a megfelelő gyakorlatokat kell megtalálnod hozzá. Tudtad, hogy a sima felüléseknél már vannak sokkal hatékonyabb gyakorlatok is, hogy ellenállhatatlanná varázsolt a hasadat?
A saját testsúlyos hasizom gyakorlatok a legjobbak, ha látványosan változtatnál a testeden, ezek közül is a leghatékonyabbakat most megmutatjuk:

 

Hasizom erősítés felülés NÉLKÜL!

Amit tudnod kell: a feladatokat saját felelősségre végezd, mivel nincs veled edző vagy szakértő, hogy segítsen. Amennyiben rosszul érzed magad vagy a gyakorlatból fakadó izommunka mellett más fájdalmat is tapasztalsz, hagyd abba. Mindig figyelj az egyenletes légzésre. Amennyiben gerincproblémáid vannak, kérd ki orvosod véleményét a sportról!

 

Mindenek előtt: bemelegítés

Állj meg kicsi, kb. vállszélességű terpeszben, majd ütemesen húzd fel az egyik, majd a másik térded a hasadhoz, miközben az ellentétes könyöködet hozzáérinted a térdedhez. Nem kell hozzá ugrálnod, viszont fontos, hogy dinamikusan végezd a gyakorlatot. És ami nagyon fontos: ne derékból dőlj be, hanem a lábad húzd fel és amennyire tudod, feszítsd meg, húzd be a hasadat. Egy percig végezd a gyakorlatot, majd csinálj meg pár guggolást és kezdd újra. Ha elsőre nem megy az egy perc, 4xfél percig végezd.

TIPP: Fenékformáló gyakorlatok guggolás NÉLKÜL!

 

1. hasizom erősítő gyakorlat: Hajó póz/jógapóz

Ülj le egy szőnyegre és emeld ki a lábadat nyújtva és összezárva. A kezeidet is nyújtsd előre, a törzsed pedig legyen egyenes, mellkasodat picit told előre, a fejed ne lógjon.
Figyelj rá, hogy egyenletesen lélegezz: kb. 2 másodperc legyen egy belégzés és 2 másodperc a kilégzés. Ha nagyon edzetlen vagy, először 3 körben, 3 légzésig tartsd meg. Tehát a 3 ki- és belégzés után pihenj pár másodpercet, majd jöhet a következő kör. Ha úgy érzed, tovább is megy, legyen ebből 3 körben 5 be- és kilégzés, majd ahogy egyre jobban megy, 5×5.
Ahogy érezni is fogod, főleg az alsó és az oldalsó hasizmokat edzi ez a gyakorlat, illetve fejleszti a tartóizmokat is, mint általában minden jógapóz.

Jó, ha tudod:

A fogyás 70%-ban a táplálkozásodon múlik, tehát először adj le néhány kilót, csökkentsd a súlytöbbletet. A sport a test formálása, a tónusosabb alak, a kalóriafelhasználás, az egészség megőrzése és a jobb erőnlét miatt fontos igazán. Fogyni az étrended átalakításával tudsz igazán!

A sikeres fogyáshoz a legjobb, ha különféle ismeretlen eredetű diéták és fogyókúrák helyett inkább egy komplex és tartható módszert választasz, ami jóval több, mint egy kúra és amivel nem sanyargatod magad – mi az, amivel garantált a siker? ITT megtudhatod.

 

Még nincs vége! LAPOZZ!

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: