Hogyan állítsd össze a saját étrended II. rész

máj. 24 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Mennyi kalóriát/szénhidrátot vigyek be?

Anno, 25 évvel ezelőtt Kenneth H. Cooper programja írta elő egy fogyni vágyónak a napi 1200 kalóriát és ez mai napig megmaradt mindenkiben, és nem csak az életmódváltókban, hanem néhány szakemberben is, sajnos! Teljesen mindegy hány kiló, mit dolgozik, hány éves az illető 1200 kcal-t vigyen be vagy 1500-at. Mondanom se kell, hogy pl. egy 100 kilós fogyni vágyónak, aki pl. nehéz fizikai munkát végez, nem elég a napi 1200 kalória! Lehet, hogy elkezdi és csinálja 1-2 hétig, de utána feladja és ez nem az ő hibája, hanem azé, aki ezt tanácsolta!

 

Először is ki kell számolnunk az alapanyagcsere szükségletünket. Mit jelent ez?

Az alapanyagcsere szükséglet azt jelenti, hogy x kalóriára van szükségünk, hogy működjön a szervezetünk. Nagyon sokan meg szoktak ijedni, mikor pl. 1800 kcal-t vagy többet írok elő az étrendben. Nem titok, nagyon ellenzem a koplalást, az éhezést és minden hasonló dolgot.
Nálam az életmódváltók jóllakva fogynak, mindent megadva a szervezetnek.

Vegyünk egy példát:

Juci 35 éves, 90 kiló, ülőmunkát végző. A képlet: 14,7 x 90 + 496 x 1,2 = 1918,2 kcal, ami azt jelenti, hogy ennyi kalóriára van szüksége. Hivatalosan, ha az alapanyagcsere szükségletünktől kevesebbet eszünk, koplalunk, de max. 200 kcal-t lehet csökkenteni, amit még nem vesz észre a szervezet. Azaz, 1718,2-1918,2 kcal között ehet Juci. Erre szokott jönni az, hogy “Úristen, ez nagyon sok!” A szervezetnek nem és mindig engem igazolnak az életmódváltóim, mert azok, akik betartják a tanácsaimat, nem 1200 kcal-t visznek be, hanem valóban annyit, amennyire szükségük van, szépen fogynak, ezzel elkerülve a falási rohamokat, a jojó effektust, a megnyúlt bőrt, az izomvesztést stb.

Alapanyagcsere szükséglet kiszámításához fordulj hozzám bizalommal, segítek neked is!

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: