Hogyan tartsd meg a súlyod? Ezekre odafigyelve egyszerű lesz:

dec. 13 | 1. oldal - fitnesslife.hu

A hónapok óta tartó diétádnak beérett a gyümölcse, végre elérted a célod és a mérleg nyelve a hőn áhított számot mutatja. Annak érdekében viszont, hogy ez így is maradhasson és ne kelljen a jojó-effektus ördögi körében evickélned, adunk néhány hasznos és betartandó tanácsot!

Így tudod megtartani a súlyodat

7. Figyelj az étkezésre!

Mint ahogy az a nevükben is benne van, a fogyókúrák csupán időszakos, kúra jellegűek. A diétákra ugyanez a jellemző. Egy-egy sikeres diéta vagy fogyókúra után azonban jobban teszed, ha nem ülsz ölbe tett kézzel. Persze szabad élvezni a vágyott súlycsökkenés adta mámoros pillanatot, de annak érdekében, hogy ezt meg is tudd tartani, egyáltalán nem ajánlott visszatérni korábbi életmódodhoz! Egy szóval: életmódváltás! Csak ez segíthet abban, hogy ne kelljen újra és újra csüggedten konstatálnod, hogy pár héten belül mind az utolsó grammig felszedted a keservesen leadott kilókat! Nem sanyargatásról van szó, hanem tudatos, tiszta étkezésről!

 

6. Reformáld meg a konyhádat!

Jobb, ha szétnézel a hűtődben, a kamrában, a spájzban és a szekrényekben vagy egyéb más dugihelyen, és megszabadulsz a diétagyilkos élelmiszerektől. Persze nem azt mondom, hogy olykor-olykor nem szabad enni pl. tésztát, de nassolni valók tekintetében jobb, ha nincs ilyesmi kéznél, mert könnyen kísértésbe eshetsz! Ha nincs a háznál felesleges nassolnivaló, akkor kisebb az esélye, hogy elcsábulsz. Ez azt is jelenti, hogy olyan alapanyagokat tartasz otthon, amik támogatják az egészséges és tiszta étkezéshez vezető utadat!

 

5. Reggelizz bőségesen!

Lehetséges, hogy nehezen veszed rá magad a reggelire, vagy legtöbbször talán el is marad, viszont tudnod kell, hogy a súlymegtartás szempontjából az egyik legfontosabb étkezés! Hogy miért? Mert ha tartalmas reggelivel indítod a napod, akkor azzal egyrészt beindítod az emésztésed, tehát nem raktároz a szervezet feleslegesen, másrészt pedig a glikogén raktáraidat elkezded feltölteni, ami ha a késő délutáni órákban nem fejeződik be, akkor esélyes, hogy este is sokkal jobban fogod kívánni a kalóriadús tápanyagot, tehát jól be fogsz lakmározni. Szóval ne hagyd ki a reggelit!

 

Még nincs vége! Megéri lapoznod 😉

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: