Íme, a magyar G. I. Jane / fitness modell és katona

feb. 23 | 1. oldal - fitnesslife.hu

A 36 éves Buttás Viktória hivatásos katona, emellett igazi sportrajongó. Vallja, ha munkája mellett több időt tudott volna az uszodában tölteni, máig is az úszás lenne a legnagyobb szerelme. Az élet azonban máshogy hozta: Viktória a fitnesz világában tudott igazán kiteljesedni. Ebben az évben öt versenyen indult, és mindenhonnan éremmel tért vissza. Idén a világbajnoki győzelem a cél.

Mikor kezdtél el komolyabban foglalkozni a sporttal?

Isten igazából nem tudom megmondani. Az biztos, hogy én mindig komolyan vettem a sportot, még az általános iskolában is, a testnevelés órán. Bár akkoriban nem volt sportos alkatom, és nagy tehetség sem voltam. A munkámból kifolyólag is kellett, kell foglalkoznom a sporttal, mert követelmény egy bizonyos fizikum. Sok sportba bele is kóstoltam, és azok közül szinte mindegyik megfogott. Lehet ezért is bolyongtam a sportágak között: kézilabda, tánc, úszás, fitnesz, küzdősport stb.

Igazán tudatosan talán akkor kezdtem el a sporttal foglalkozni, mikor 2002-ben az akkori Sorozatvető Osztályparancsnokom, Somogyi János visszatért egy amerikai tanfolyamról, és minden reggel az ő vezetésével két órát sportolt az osztályunk. Aztán a sors úgy hozta, hogy a Pécsi laktanyát bezárták 2004-ben és váltanom kellett. Hódmezővásárhelyre kerültem, és mivel a sportot nem szerettem volna abbahagyni elkezdtem járni egy városi edzőterembe. Ott a teremedző segítségével a fitnesz világába sikerült még mélyebben belekóstolnom, de sajnos a munka és egy sérülés miatt nem tudtam vele komolyan foglalkozni, így maradtam a súlyzós edzéseknél.

2008-ban elhatároztam, hogy jelentkezem a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar testnevelő-edző szakára. A felvételi követelmények között szerepelt a szabályos úszás is, ezért elkezdtem úszásra járni magántanárhoz. Annyira megtetszett, hogy folyamatosan jártam edzőhöz és elindultam különböző szenior versenyeken országos és nemzetközi szinten egyaránt. Sajnos a munkám miatt ezt is abba kellett hagynom, nem tudtam folyamatosan eljárni az edzésekre, pedig nagyon rugalmas volt az edzőm. Nagyon sok gyakorlaton kellett részt vennem, ahol víz hiányában csak a súlyok maradtak: azt tudtam magammal vinni. Igaz nem olyan volt, mintha edzőteremben edzenék, de legalább szinten tudtam tartani magam.

 

Végül is ennek köszönhető, hogy a fitnesz lett az elsőszámú sport az életedben?

Ha tudtam volna továbbra is uszodába járni, talán ma is úsznék. De mivel az élet nem így hozta, ezért kellett váltanom és úgy érzem, jól választottam. A folyamatos edzések hatására a testem átalakult, ami természetesen egyre jobban tetszett. Arról nem is beszélve, hogy egyre jobban teljesítettem a munkámban fizikailag. Ebben a szakmában, ha valaki harcoló alakulatnál van beosztásban, igen fontos ez a szempont. Szóval a súlyzók szép fokozatosan lopták be a szívembe magukat. Az edzés segít levezetni a munkahelyi feszültséget is, frissebbé tesz, bár a szálkásítás vége felé már a szénhidrát megvonásnak köszönhetően egyre fárasztóbb. Valamint nem utolsó szempont hogy feszes idomaim lesznek. Az edzőteremben csak saját magamnak kell megfelelnem, és itt otthon érzem magam. Mindig barátsággal fogadnak az edzőteremben, és nagyon jó a környezet, így mindig ki tudok kapcsolni.

 

Hogy néz ki egy heted: mennyit és miket edzel, hogyan tartod magad formában?

Jelenleg a tömegnövelési időszakban vagyok. Ez edzések vonatkozásában azt jelenti, hogy általában heti 6-7 edzés van, ahol próbálok nagy súlyokat megmozgatni. Az edzések körülbelül másfél órásak és két izomcsoportot dolgoztatok meg attól függően, hogy mely izomcsoportokról van szó. Kivételt képez a hát- és a lábedzés, amikor is csak ezekre a testrészekre gyúrok, mert ez a kettő a legnagyobb izomcsoportunk, és nagy az oxigénfelvétel-igénye. Hasazni szinte minden nap szoktam egy kicsit, de tavaly komplett edzésnap szólt róla, amit hetente 3-4 alkalommal csináltam, mert kicsit le volt maradva a többi testrészemhez képest. Lehet idén is folytatom, mert tavaly sikeresnek bizonyult ez a fajta hasprogram. A szálkásítás időszakában ez a szám felkúszik heti 13-14 edzésre is. Ilyenkor reggel minimum egy óra aerob és délután a súlyzós edzések vannak. Ezek mellé persze a nyújtásokat és pózgyakorlást is be kell illesztenem.

 

 

Étrendért és motivációért lapozz a következő oldalra! (+KÉPEK)

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: