A japán diéta, mely akár 15 kilótól is megszabadít

okt. 30 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Van egy 3 napos és egy 2 hetes része. Rajtad múlik, mikor kezded el. A Kelet-ázsiai szigetországban a nőknél az elhízás aránya mindössze 2,9 százalékos, az átlagéletkor pedig 85 évre tehető.

A japán nők sosem lesznek túlsúlyosak 40 év fölött, és nem is öregszenek olyan hamar, mint például mi, európaiak. Tehát minden okunk megvan arra, hogy ‘lemásoljuk’ legalább egy részét a táplálkozási szokásaiknak, és megtanuljunk egészségesen élni. Ha ezt megtesszük, sokkal energikusabbak leszünk, szépen fogunk megöregedni, és hosszabb lesz az életünk.

A 3 napos japán diéta

Amennyiben mindössze 3 kilótól szabadulnál meg 3 nap alatt, akkor belevághatsz ebbe a rövidtávú fogyókúrába. Bár a gyors súlyvesztés nem ajánlott, mivel fennáll a jojo effektus, ez a rizs-alapú étkezési rend egyáltalán nem fenyegeti az egészségedet.

A kúra első napján kizárólag rizst szabad fogyasztani, ezért is nevezik a Rizs napjának. Főzz meg 250 gramm rizst, ha lehet feketét, vöröset vagy barnát. Az lenne a legjobb, ha só nélkül főznéd, fogyasztanád, és semmi mást nem eszel ezen kívül.

A második nap a Hal napja. Ekkor kizárólag a halaké a főszerep, némi citrommal. 500 gramm halhús megengedett, grillen vagy sütőben megkészítve, köret és só nélkül, magára.

A harmadik napon ismét rizst kell enned, pontosan mint az első napon. Ahhoz, hogy ne szedd vissza a következő napokban azt, amit eddig leadtál, érdemes a továbbiakban is egészségesen és természetesen étkezned. Kevesebb kalóriát vigyél be, mint amennyit elégetsz, és mozogj.

A 14 napos japán diéta

A japán életmód sok táplálkozási szakértőnek adott ihletet, éppen ezért többféle verziója ismert. A két hét alatt kötelező a 2 liter víz fogyasztása. Az étkezések között csak vizet, teát vagy kávét ihatsz. Itt nem létezik tízórai, uzsonna, nasi vagy falatozás. És az következőknek is ints búcsút ebben a 14 napban: alkohol, fehér kenyér, lisztes termékek, cukor, só. Két hétnél tovább nem ajánlott a kúra tartása, hiszen kalóriában szegény, ami hosszútávon felboríthatja a test belső egyensúlyát.

Első nap

Reggeli: két főtt tojás, tea vagy kávé.
Ebéd: 100 gramm rizs és egy adag friss zöldsaláta paradicsommal (leheletnyi olívaolajjal).
Vacsora: 150 gramm hal, sütőben vagy grillen sütve.

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: