A legjobb tippek a katasztrófavédelemtől, ha már nem bírod a kánikulát

aug. 07 | 2. oldal - fitnesslife.hu

 

Étkezés
Érdemes odafigyelni az étkezésre is, ugyanis a katasztrófavédelem szerint a sok verejtékezés együtt jár a sóvesztéssel, emiatt pedig pótolnunk kell a kiizzadt káliumot, magnéziumot és kálciumot is, ezért igyál sok ásványvizet, viszont hanyagold a koffeint és a cukros üdítőket, de erről már esett szó. Hanyagolnod kell a magyarosan fűszerezett ételeket is, párolj zöldséget, egyél gyümölcsöket, víztartalma, és hűsítő hatása miatt most a görögdinnye is megengedett (még a nagy cukortartalmával együtt is), főételnek pedig dobj össze salátát. Aztán ha véget ért a nagy hőség, visszatérhetsz a normális étrendedhez.

Divattippek kánikula idejére
A szűk holmik helyett inkább a bő szabású, laza cuccok a nyerők, és habár nekem is örök kedvenc lesz a fekete szín (bármennyire is nem tartják vidámnak), ilyen hőségben inkább hanyagolandó. A napszemüveg (lehetőleg UV szűrős) kötelező alapdarab, lábizzadósoknak ajánlott a frottír talpbetét, a nagy hajzuhataggal rendelkezőknek pedig érdemes befonni, felkötni a hajukat, kontyot készíteni, hisz így legalább a fejünk nem izzad be. Ami éppen elég pluszt tud hozzáadni a komfortérzetünkhöz ebben a dögmelegben.

 

 

Vízparton
A leghatásosabb fegyver a hőség ellen még mindig a vízpart. Viszont itt is figyeljünk arra, hogy déli órákban ne legyünk napon, kenjük magunkat folyamatosan naptejjel, és igyunk rengeteg vizet. Nem, nem sört, nem alkoholt, vizet. Tudom, nehéz legyőznie a “jó hideg sört” egy kis víznek, de most bőven hatásosabb. Rengeteg baleset történik az alkohol befolyása miatt. A másik nagyon fontos dolog, felhevült testtel soha ne ugorjunk vízbe! Legtöbbünknek talán egyértelmű lesz, de azért mégis leírom, aki nem tud úszni, vagy nem jól, az ne lebegjen a vizen még úszógumival se, és még véletlenül se aludjon el gumimatracon.

 

 

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: