Maradj formában húsvétkor is – megmondjuk, hogyan!

ápr. 07 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Közeleg a húsvét és mára szinte csak a tojás, a locsolás és a húsvéti sonka maradt meg a régi hagyományokból. Ez időközben kibővült rengeteg csokoládé és különféle édességek valamint alkoholos italok fogyasztásával is. Minden ünnep egy nagyobb rizikófaktor az egészséges életmódot folytatók és fogyókúrázók számára, hiszen ilyenkor fel lehet szedni jópár kiló felesleget néhány nap alatt, ami bizony csak kínkeserves hetek kemény munkájával tűnik el. Megmondjuk, mire érdemes odafigyelned ahhoz, hogy plusz kilók és szélsőséges lemondások nélkül átvészeld a húsvétot.

 

A húsvét

Eredetileg a húsvét keresztény, egyházi ünnep volt, mely során Jézus Krisztus feltámadására emlékeztek. A húsvéti ünnepeket a hagyományok szerint megelőzte a 40 napos böjt, mely alatt tartózkodtak a hús- és húsételek fogyasztásától és az ünnep alkalmával tértek vissza hozzá.

Mivel az ünnep sajnos veszít a hagyomány által őrzött szerepéből, ezért egyre hangsúlyosabbá válik a fogyasztói szemléletmód. A húsvéti tojásból ezerféle csokoládés, töltött cukros tojás lett és bármilyen húsvéti süteményt és édességet készen is megvásárolhatunk. Bőséges a kínálat és hatalmas a kísértés! Aki fogyókúrázik, annak lehet, hogy az ünnep inkább “túlélendő eseménnyé” válik, mint ahogy a karácsonyi időszak is. Ezt viszont nem kell ilyen drasztikusan felfognod, ha odafigyelsz néhány dologra, így nem kell a sok pluszkilótól sem félned.

 

Mit tehet egy fogyni vágyó a húsvéti ünnepek alkalmával?

Van néhány lehetőség és hasznos tippet, hogy hogyan úszhatjuk meg az ünnepeket a legkevesebb súlygyarapodással, plusz stressz nélkül!

1.) Ne vásárold meg előre a húsvéti tojásokat, édességeket!

Sokszor ezeket a termékeket akciókkal kínálják a nagy áruházláncok. Üzleti szempontból nézve, ez hatalmas profitot hoz a kereskedők számára, hiszen így sokkal többen és sokkal többet vásárolnak. Arra azonban már kevesen gondolnak, hogy a bespájzolt csoki nyuszi és tojás még húsvét előtt “áldozat” lesz és a pótlása szükségszerűvé válik, tehát az eredetileg eltervezett mennyiséghez képest minimum a dupláját kell majd vásárolni! Légy körültekintő és elővigyázatos: vedd meg az ünnep előtti napokban ezeket az édességeket vagy, ha előbb megveszed, tedd olyan helyre, ami nincs szem előtt.

2.) Nincs húsvét omlós kalács nélkül!

A hagyományos húsvéti ünnepek összefonódtak a frissen sült, puha kalács élményével. Ez mára már az előrecsomagolt, adalékokkal és állományjavítókkal felturbózott késztermékké vált, ami mondanom sem kell, hogy mennyire nem ajánlott sem a fogyókúrázóknak, sem az egészségesen élőknek. Ha mégis bele szeretnél csempészni egy kis kalácsot az ünnepekbe, vedd azt biztos helyről vagy akár otthon is elkészítheted, egészséges hozzávalókból.

3.) Húsvétra nem csak csokit és édességet ajándékozhatsz!

Gondolj ki alternatív ajándékozási lehetőségeket. Akár könyv, dísz vagy saját készítésű festett tojás. Aki fogyókúrázik, annak készíthetsz pl. húsvéti kosárkát egészséges ételekből, friss és aszalt gyümölcsökből, saját készítésű kalóriaszegény süteményből. Ez a fantáziádra van bízva 🙂

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: