Őszi immunerősítés, avagy hogyan kerüld el a betegségeket

Sze. 25 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Szeptember van, már érezhető a tél közeledte; csípős, ködös reggelekre ébredünk és az időjárás napközben sem mondható már melegnek. Sokak számára az ősz egyet jelent a megfázásos, influenzás megbetegedések kezdetével, amiből aztán tavaszig ki sem lábalnak. Immunrendszerünk megfelelő állapota a biztosíték arra, hogy betegség nélkül tudjuk átvészelni a fázós, sötét, hideg hónapokat. Nézd meg, hogyan vészelheted át ezt az időszakot egészségesen:

Őszi immunerősítés, avagy hogyan kerüld el a betegségeket

Nézzük, mik az immunrendszerünk gyengülésének okai:

  • életmód (táplálkozási hiányosságok, alul- vagy túltápláltság, kevés mozgás, klímaváltozás, erőn felüli sport ill. egyéb teljesítmények)
  • fokozott alkoholfogyasztás, dohányzás
  • környezeti terhelések
  • súlyos traumák, betegségek, anyagcserezavarok, krónikus betegségek, súlyos allergiák
  • túlzott gyógyszerfogyasztás és egyes hosszan tartó agresszív terápiák
  • stressz, depresszió

Ezt tedd, hogy az ősz és a tél ne a betegségekről szóljon:

Szerencsés esetben nyáron sikerült feltölteni vitaminraktárainkat, ezzel megalapozhatjuk a betegségek kivédését.

“Táplálékod legyen orvosságod” – mondta Hippokratész és ennek a mondásnak napjainkban egyre nagyobb a jelentősége.

 

Mivel immunrendszerünk 70%-a a beleinkben lakik, javarészt attól függ állapota, hogy mit eszünk. Amit megeszünk, ami bekerül a szervezetünkbe, csak abból tudunk építkezni, az határozza meg egészségi állapotunkat. Megfelelő táplálkozással fenntartható a szervezet sav-bázis egyensúlya, ez már maga a fél egészség.

Törekedjünk az értékes táplálékok fogyasztására, sok friss, az évszaknak megfelelő zöldség, gyümölcs szerepeljen étrendünkben. A magas vitamin-és ásványianyag tartalmú savanyú káposzta, cékla, gyökérzöldségek, alma, körte, sütőtök az ősz legkedveltebb ételei közé tartoznak. Ezek a gyümölcsök sem hiányozhatnak a repertoárból:  kivi, citrom, grapefruit és narancs, mivel kiemelkedően magas a C-vitamin tartalmuk.

Fogyassz minél több, lehetőleg friss fűszernövényt (ez télen is megoldható, hiszen akár a konyhaablakban termeszthetők), sovány húsokat, hidegen sajtolt olajokat, csírákat, teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket, aszalt gyümölcsöket, olajos magvakat, hüvelyesekből készült leveseket, főzelékeket, pástétomokat.

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: