Hírek

Rengeteg műhúst esznek a fiatalok. Mik lesznek a következmények?

Az ezredfordulós generáció híres arról, hogy rengeteg hagyományos területet sodor nehéz helyzetbe különös fogyasztási szokásaival. A sör, müzli, hagyományos szappan és a joghurt csak néhány azok közül a dolgok közül, amelyeket ők már egyáltalán nem fogyasztanak, vagy használnak. Azonban nem minden területen igaz ez. A megváltozott fogyasztói szokások miatt rengeteg új lehetőség nyílik a vállalatoknak, hogy kiaknázzák a Z generáció által kedvelt dolgokat.

Ilyen például a műhús, amely igazán gyorsan növekvő, felkapott termékké vált. Egyre menőbb lett a vegán és a vegetáriánus életmód és egyre több fiatal választja a hús különböző alternatíváit. A műhús igazából természetes. Különböző növényekkel és adalékokkal próbálják meg elérni, hogy az étel leginkább felvegye egy szép szelet hús formáját, valamint ízben is hasonlítson rá.

 

Ennek egyik célja, hogy kíméljék a környezetet, de sokan csupán divatból választják a környezetbarát megoldást.

A Z generáció alatt az 1990-es évek közepe és a 2000-es évek eleje között született fiatalokat értjük, vagyis ennek a nemzedéknek az „idősebb része” már az egyetem befejezése előtt áll. Ők teszik ki az amerikai lakosság negyedét, és 2020-ra a vásárlások 40 százalékáért fognak felelni.

2015-ben az Y-Pulse nevű cég, amely arra szakosodott, hogy az ezredfordulósok szokásait kutassa, megállapította, hogy a növényi alapú húsok és a tengeri herkentyűk egyre divatosabbak a diákok körében. A Barclays hasonló felmérése arra az eredményre jutott, hogy például a Z generáció tagjai 57 százalékkal több tofut fogyasztanak, valamint 550 százalékkal több növényi tejet isznak, mint idősebb társaik.

 

Még nincs vége! LAPOZZ!

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: