Sportolj a piros betűs napokon is!

máj. 03 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Sok női társamban él az a tévhit, hogy menstruáció alatt pihenni kell és nem szabad sportolni. Most elárulom miért jó a sport még ilyenkor is.
Tény, hogy nem vagyunk egyformák és mindenkinek más a menstruációs ciklusa, viszont kutatások is bizonyítják, hogy a rendszeresen sportoló nők körében ritkábban fordul elő menstruációs zavar. Ráadásul a rendszeres sport javítja a közérzetet és csökkenti a menstruációval járó kellemetlen görcsöket is. Ez azért van, mert a mozgás javítja a vérkeringést és az izmok oxigén ellátottságát, valamint meggyorsítják a méhnyálkahártya leválását és kilökődését.Tudományos szempontból nézve a menstruációnak nincs semmilyen negatív hatása a teljesítményünkre, de lehetőleg ne ilyenkor akarjuk megváltani a világot.

Mely edzésformák a legjobbak ilyenkor?

Viszont azt jó tudni, hogy a menstruációs ciklus bizonyos szakaszaiban a nők kifejezetten magas intenzitásra képesek. A ciklus közepén az erőedzések, a magas intenzitású súlyzós edzések mennek általában jobban, de nagyobb a sérülésveszély. A ciklus második szakaszában pedig az állóképességi sportokban nyújthatunk nagyobb teljesítményt. De érdemes pár dologra odafigyelni menstruáció alatt.

• Figyelj a tested jelzéseire, ha jólesik az edzés, ne hagyd ki, ugyanisrengeteg endorfin (boldogsághormon) lesz a jutalmad, így javul a közérzeted!
• Érdemes az étkezésedre is odafigyelni. Fogyassz több zöldséget, C-vitamint, magnéziumot és vastartalmú ételt!
• Mozogj többet! Ezzel csökkented a menzeszed időtartamát és oldod a görcsöket is.
• Egy héttel a menstruációd előtt, már ne egyél magas sótartalmú ételeket! Ezzel elkerülheted a túlzott vízvisszatartást.
• Ne felejts el inni a menstruáció alatt sem, így kevésbé leszel fáradt és a fejfájást is megúszhatod!
• A nehéz napok előtt és közben ne állj mérlegre!

Természetesen az egyéni különbségek hatalmasak, így mindenkinek a saját teste jelzéseit kell figyelnie, de egy biztos, a sport nem árt ilyenkor sem.

Szerző:
Hohl Bernadett
Testépítő és fitness edző/ Táplálkozási és életmód tanácsadó

Ha tetszett a cikk, oszd meg az ismerőseiddel!

Ez is érdekelhet: