Szálkásító étrend, mellyel elérheted a kívánt alakot!

Júl. 31 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Biztosan találkoztál már Te is a szálkásító étrenddel, így lehet nem fogok most újat mutatni neked, de az sem kizárt, hogy igen. Mielőtt megosztanám veled szálkásító étrendem, fontosnak tartom, hogy leírjak róla pár információt, és arra kérlek, hogy fogadd meg, mert nem hiába írom!

 

Fontos információk!

Kinek ajánlom a szálkásító étrendet?

  • Annak, aki már nem kezdő életmódváltó! Azaz megtanult tudatosan táplálkozni, készen áll lelkileg is egy keményebb étrendre.
  • Annak, aki az utolsó pár kilót (2-5 kg) szeretné leadni. 
  • Annak, aki lapos, esetleg kockás hasat szeretne, nincs sok zsírréteg a hasfalán.
  • Annak, akinek max. 20-25%-os a testzsír-százaléka.  
  • Annak, aki haladó a sportban.
  • Annak, akinek nincs egészségügyi problémája. (ezt azért, mert pl. egy IR-es életmódváltónak nagyon nem mindegy, hogy milyen étrendet követ.)

 

Kinek nem ajánlom a szálkásító étrendet?

  • Annak, aki kezdő életmódváltó! Egy kezdő számára mindig a tudatos táplálkozás megtanulása az első, és legfontosabb!
  • Annak, aki több, mint 10 kiló felesleggel küzd. 
  • Annak, akinek több mint 25% a testzsír-százaléka.
  • Annak, aki kezdő a sportban.
  • Annak, aki nem áll készen lelkileg egy kemény, monoton étrendre. 

 

Tudom, hogy mindenki fogyni akar, és azt is tudom, hogy mindenki bomba testre vágyik, de mindennek megvan a maga ideje! Ha valaki tanácsaim ellenére is belevág kezdőként a szálkásító étrendbe, készüljön fel a következőkre: ingerlékenység, fejfájás, hányinger, rosszullét, hangulatingadozás, fáradtság, alvászavarok, esetleg izomvesztés, mert még nincs meg az a mozgás, edzettségi szint, amit egy haladó követ, éhségérzet, émelygés, megnyúlt bőr, kudarc, jojó-effektus, visszahízott kilók, hiányállapot a szervezetben, falási rohamok alakulhatnak ki, akár kényszerevés, anyagcserezavarok, emésztési problémák….stb.

(A kényszerevésről bővebben itt olvashatszhttp://fitnesslife.hu/kenyszereves-mely-teged-erinthet.html )

 

5 éve tépem a szám, hogy egy kezdőnek nem való a szálkásító étrend, mert első lépés mindig a tudatos táplálkozás megtanulása! Nem lehet egyik napról, a másikra átállni pl. szalonnás tükörtojásos, csokihabos, péksüteményes, pacalos étrendről, a kemény csirke-rizs étrendre. Ezt meg kell értenie minden fogyni vágyónak! 

Egy példát is szeretnék erre írni, ami egy a sok közül:

Egyik fogyni vágyó segítséget kért tőlem, és leírta, hogy 3 hónapig a szálkásító étrendet követte (egy testépítő hölgy írta), semmi gyümölcs, és társai… csakis tiszta táplálkozás. Kezdő volt a drága, és tök szuper volt, hogy 3 hónap alatt 15 kilót ledobott, de! elkezdett a szervezete jelezni, megállt a fogyás, ami a kisebbik baj volt, a nagyobbik, hogy falási rohamok törtek rá, hiányállapot lépett fel a szervezetben. Szépen lassan visszaszokott a korábbi táplálkozására, mert további segítséget nem kapott, hogy mit csináljon, hogyan táplálkozzon, és ez nem az ő hibája volt, hanem azé, aki ilyen étrendet írt kezdésnek! Mondanom se kell, hogy a leadott 15 kilót szépen visszaszedte. Elkezdtük a közös munkát 12 hetes életmód programomba, ahol megtanulta, hogyan táplálkozzon tudatosan, hogyan adja le a plusz kilókat, éhezés, drasztikus módszer nélkül. 12 hét alatt sikerült leadnia a visszaszedett kilókat (15kg), és mai napig tartja a súlyát, sőt! mai napig tudatosan táplálkozik, mert az életmódváltás nem diéta, fogyókúra, hanem életforma.

(A szálkásító étrendet min. 4 hétig, max. 20 hétig lehet csinálni, utána szünetet kell tartani, azaz tudatosan táplálkozni.)

 

Még egy dolog, és utána ígérem, hogy megkapjátok a szálkásító étrendmintát. 

Tavaly készültem fel először versenyre. Korábban tudatosan táplálkoztam, nem volt alacsony a szénhidrát bevitelem, tök szuper volt minden. Tavaly március környékén vágtam bele a versenydiétába (szálkásító étrendhez hasonló, picit keményebb). Az elején semmi gond nem volt, majd egyszer csak elkezdődtek a problémák, de végigcsináltam, szenvedtem. 2,5 hónap alatt leadtam -8 kilót, de senkinek se kívánom, hogy úgy adjon le akár egy kilót is, ahogyan akkor én. Természetesen, a szervezetemtől mindent visszakaptam, mert 2,5 hónap alatt kizsigereltem. Visszaszedtem a leadott kilókat, újra kényszerevés csapdájába voltam, falási rohamok törtek rám, nagyon kemény volt felállni a padlóról. Az idei se volt piskóta, de nem viselt meg annyira, mint az első. Viszont úgy döntöttem, hogy több versenyre nem készülök, mert nem akarom tönkre tenni a szervezetem teljesen!

 

 

 

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: