Szénhidrát: mennyire van szükséged, ahhoz, hogy egészségesen fogyj?

Júl. 30 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Nagyon sok életmódváltó nem tudja, hogy pontosan mennyi szénhidrátra van szüksége ahhoz, hogy fogyni tudjon. Nem tudományos cikk következik, hanem egy olyan, ahol röviden, és tömören leírom a lényeget úgy, hogy mindenki megértse. 

 

 

 

A szénhidrátoknak két fajtája van: 

  • egyszerű szánhidrátok – tested ellenségei 
  • összetett szénhidrátok – a tudatos, egészséges táplálkozás barátai 

Egyszerű szénhidrátok: a finomított cukor és a belőle készült ételek (édességek, édes sütemények, szörpök, üdítőitalok), gyümölcscukor, szőlőcukor, tejcukor molekulák.

Összetett szénhidrátok: a gabonafélék és a belőlük készült ételek (kenyér, rizs, tészta, gabonapehely). A zöldségek, csonthéjasok, olajos magvak, gyümölcsök, hüvelyesek is tartalmaznak összetett szénhidrátokat, s emellett rengeteg vitamint, ásványi anyagokat.

‘Ne egyél szénhidrátot, ha fogyni akarsz…’ Ezt olvasod, hallod mindenhonnan, pedig ez egy óriási nagy ostobaság!

Az emberi szervezetnek szüksége van szénhidrátokra, csak nem mindegy, hogy milyenre?! Az egyszerű szénhidrátok ellenségek, az összetett szénhidrátok barátok. 

Ha egészségesen szeretnél fogyni, akkor ne hagyd el a jó szénhidrátokat!

Napi 50-80g szénhidrátot vigyél be, ha fogyni akarsz…’ Aki ilyet tanácsol neked, annak fogalma sincs arról, hogy mit beszél! 

Tegnap pont erről beszélgettem az egyik fogyni vágyóval, idéznék tőle egy pár mondatott: 

‘Csak éppen a napi ch, az olyan alacsony volt hirtelen, amit a …. dolgok engedett, hogy 4. nap rosszul lettem az utcán a férfi fodrászok kapartak össze útközben a kislányért mentem az oviba. Egyik napról a másikra 50-60g ch max, se rizs, se semmi… oké, hogy áldozatot kell hozni, de így is van baja az elhízottnak, nem kell még két ájulás hozzá…’ 

Egy kezdő életmódváltónak nem ajánlott a drasztikus szénhidrát bevitel, én legalábbis nem tanácsolom, soha nem tettem, és nem is fogom! 

Saját tapasztalataim:

5 éve váltottam életmódot, soha nem éheztem, koplaltam, mindent megadtam a szervezetemnek, amire szüksége volt, lassan, de biztosan fogytam, egészségesen. Tavaly kitaláltam, hogy felkészülök egy fitness modell versenyre, anyuka kategóriában. Mondanom se kell, hogy egy versenyfelkészülés nagyon kemény, aki készült már versenyre, az pontosan tudja. Napi 0-50-100g ch-t vittem be, ingáztatva. 2,5 hónap alatt 8 kilót fogytam, de nem volt semmi formám, lapos voltam, és nagyon megszenvedtem az a -8 kilót… Akkor voltam először életembe 54 kiló. 2,5 hónap kemény diéta, mely nagyon megviselt testileg-lelkileg, de végigcsináltam, ott voltam az első anyuka versenyen. Majd verseny után falási rohamok törtek rám, újra beleestem a kényszerevés csapdájába, lelkileg nagyon kikészültem, nagyon nehezen másztam ki a gödörből. Természetesen amit leadtam, azt szépen vissza is szedtem, sőt, picivel többet is. Hibáztam, tanultam belőle! (első versenyfotó)

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: