Testedzés várandósan – Szabad-e??

Júl. 10 | 3. oldal - fitnesslife.hu

Várandósságom alatt 11kg-ot “szedtem fel”, amiből 2 héttel szülés után csupán 1,5 kg plusz maradt rajtam

Amint az alábbi képen is látszik, az izomzatom kb. egyenlő a nullával, de hát a várandósság időszaka pont nem az izomépítésre való! Azért edzettem (és addig edzettem), mert (amíg) jól esett, jót tett a közérzetemnek és a hátfájásomnak is!

Ha eddig nem igazán sportoltál, de most mégis célod, hogy az alap fittségedet megőrizd, az alábbi lehetőségek közül tudsz választani:

• Kismamatorna, kismamajóga: olyan mozgásforma, amely nem jelent túlzott megterhelést a kismamákra, biztonsággal végezhető gyakorlatokból áll, serkenti a vérkeringést, a lassú, nyújtó mozgások segítenek csökkenteni a végtag-, hát- és ízületi fájdalmakat, valamint olyan erősítő gyakorlatokat tartalmaznak, amelyek felkészítenek a szülés alatti igénybevételre.
Megeshet, hogy sajnos nincs lehetőséged kismamatornára eljárni. Jó hír, hogy interneten már rengeteg ilyen videót találhatsz, keresgélj bátran!
• Úszás: mivel az úszás alapvetően az egyik legjobb rekreációs sport, mivel tehermentesíti az ízületeket, ezért ez egyik legjobb választás lehet. Sajnos a fertőzésveszély kissé fokozottabb, de akad néhány praktika, ami bevethető ennek elkerülésére: úszás előtt érdemes egy pici olíva olajjal odalent bekenned magad, ezzel gátolva a bacik bejutását; úszás után zuhanyzáskor használj intim mosakodót, majd hüvelykúpot (és hozzá betétet) a ph helyreállítása érdekében (ezt ráérsz otthon is felhelyezni).
• Biciklizés: ha gyakorlott biciklista vagy, akkor nem jelent gondot várandósság alatt sem, viszont az idővel megnövekedett pocakméret miatt kényelmetlen és veszélyes is lehet. Ha csak alkalmanként bicajozol, akkor kerüld a túl forgalmas helyeket. Várandósság alatt az egyensúlyérzet is felborul kissé, ezért nagyobb az elesés veszélye.

Végezetül csak ismételni tudom magam: ha már voltál várandós vagy éppen az vagy, valószínűleg már feltűnt, hogy ez az állapot bizony egy erősen megváltozott állapot, valami új, valami más, valami olyan helyzet, ami az egész női test minden porcikáját igénybe veszi. Ezért a legfontosabb, hogy MINDIG FIGYELJ A TESTED JELZÉSEIRE és konzultálj az orvosoddal!

 

Szerző:
Nagy-Kumich Nikolett / Fit életmód blogger, hobbi-szakács, hobbi-crossfittes

Ha tetszett a cikk, oszd meg az ismerőseiddel!

Ez is érdekelhet: