Várd futva a nyarat! / Tippek téli futáshoz

jan. 24 | 1. oldal - fitnesslife.hu

A hideg idő beköszöntével a legtöbben nem merészkednek ki a szabadba edzeni, futni, pedig a szervezetüknek szüksége lenne rá. Általában az jelenti a problémát, hogy nem vagyunk tisztában azzal, hogy hogyan kellene öltözködni, vagy milyen szabályokat érdemes betartani a téli szabadidős sportolás során. Adunk most néhány tippet, hogy nyugodt szívvel róhasd a köröket télen is!


5. Réteges öltözet

Biztos eszedbe jutott már, hogy ilyenkor télen azért érdemes valamivel több ruhadarabot felvenni a kinti edzéshez, de azért nem kell, hogy Michelin-babát varázsolj magadból, már csak azért sem, mert marhára kényelmetlen lesz! Az öltözködést kezdheted egy aláöltözővel, ami azért jó, mert elvezeti az izzadtságot és közvetlen védi a bőrödet. Utána jöhet egy futópulcsi, végül vagy egy vékony dzseki vagy egy mellény. Ha ez utóbbit elhagyod, akkor is legyen nálad pl. az autóban, ha nem otthonról indulsz, nehogy megfázz majd a nyújtás alatt. Esélyes, hogy rendesen ki fogsz melegedni, de jobban teszed, ha nem vetkőzöl neki, másképp garantáltan lebetegszel!

 

4. Alapos bemelegítés és nyújtás

Mindig, minden alkalommal nagyon fontos mind a bemelegítés, mind pedig a futás utáni nyújtás. Télen ez hatványozottan érvényes, egyébként számolhatsz egy „jó kis” sérüléssel, húzódással, ami taccsra vághatja akár hetekre is az edzésedet! A hideg levegő helyett inkább a meleg lakásban végezd el a bemelegítést, ugyanis a hidegtől megmerevedett izmok nehezen melegíthetők be rendesen, ami szintén sérülésveszélyes! A nyújtás fontosságát sem lehet eléggé hangsúlyozni! Sose hagyd ki egyiket sem!

 

Lapozz, megéri!

A legtöbben most ezt olvassák:

A 36 éves Buttás Viktória hivatásos katona, emellett igazi sportrajongó. Vallja, ha munkája mellett több időt tudott volna az uszodában

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: