Úszógumi gyilkos praktikák a gyönyörű alakért

Sze. 03 | 2. oldal - fitnesslife.hu

Ne rémülj meg az úszógumid méretétől!

Jó hír, hogy akármekkora súlyfelesleget le lehet adni. Így bármennyire is kritikus a jelenlegi helyzet, igenis elérhető az egészséges és formás test. Tény és való, hogy a hasi zsírpárnák mind közül a legkárosabbak az egészségre – hiszen negatívan hatnak a belső szervek működésére, az anyagcserére és a keringésre –, de pont azoknak a leadásával tehetsz a legtöbbet magadért, és juthatsz a legátütőbb eredményre.

Terjedelmesebb pocakkal valószínű, hogy más testtájról is akad fogynivaló. Ilyen esetben ne holnap kezdj neki az életmódváltásnak, hanem még ma! Minden nap számít, amivel hozzájárulhatsz az életed meghosszabbításához. A pluszkilók mennyiségétől függően a személyi edző mellett érdemes akár dietetikussal vagy obezitológus szakorvossal is konzultálni.

 

Válogass a zsírok között!

Zsírbevitelre szükség van. Még akkor is, ha ez a kifejezés szinte szitokszóvá vált a táplálkozásban. Ma már szerencsére tudjuk, hogy léteznek “jó” és “rossz” zsírok. Utóbbi kategóriába tartoznak a telített zsírsavak, amelyek főleg állati eredetű élelmiszerekben találhatóak meg, és a transzzsírok, amiknek a fő forrását manapság a hidrogénezett növényi olajok jelentik. Ezeket érdemes messzire elkerülni!

Jöhetnek viszont helyettük az egyszeresen vagy többszörösen telítetlen zsírsavak, amikben bővelkedik többek között a mediterrán konyha: a halfélék, az olívaolaj és az avokádó például ilyeneket tartalmaznak, és a gyakran emlegetett omega-3 is ennek a díszes társaságnak a tagja.

 

Kombináld a futást és az erőedzést!

A makacs hasi zsírpárnák leadásához jól átgondolt edzésterv kell, amiben akár szakértő segítségét is kérheted. Ha ugyanis egyoldalú a mozgásprogramod – tehát egyfajta sportot választasz, és nem változtatsz időnként az alkalmak felépítésén –, akkor hiába érzed ugyanolyan fárasztónak, jelentősen csökken a hatékonysága.

Kutatások bizonyítják, hogy zsírégetés szempontjából az intervallum edzés a legjobb. Akármit is csinálsz, vigyél bele olyan 30 másodperces időintervallumokat, amikor tényleg mindent beleadsz! Ezzel elérheted, hogy utána még hosszú órákkal később is turbó üzemmódban működjön az anyagcseréd.

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: