6 tipp a téli plusz kilók ellen

jan. 23 | 2. oldal - fitnesslife.hu

TERVEZZ ELŐRE!

Ez olyan általános tanács, amit nem csak karácsonykor, de bármely jeles alkalmon kapóra jöhet. A stratégia a következő: a nagy esemény előtt 1 órával iktass be egy fehérjében és rostban gazdag kis étkezést, ha mást nem, tömj be egy banánt vagy fehérjeszeletet. Ha nem kopogó szemekkel érkezel a lakomára, kisebb az esélye, hogy ájultra zabálod magad. A másik fontos dolog pedig, hogy ne foszd meg magad teljesen az élvezetektől! Egy kis desszert simán belefér: tudományos kutatások is kimutatták, hogy a teljes önmegtartóztatás hosszabb távon hajlamosabbá tesz a habzsolásra. A határtartást segítheti, ha kisebb tányért választasz, amire kevesebb csemegét tudsz felhalmozni (optikailag mégis többnek tűnik majd), és az is, ha lassan eszel. Végül, de nem utolsósorban inkább a társaságra koncentrálj, ne az evésre! Társalogj, cserélj eszmét, váltsd meg a világot, annál lassabban tömöd a majmot.

NE VIDD MAGAD A KÍSÉRTÉSBE!

Ne nehezítsd a dolgot kísértéssel teli konyhával! Először is készíts egy tekintélyes listát, és akkor célozd meg a boltot, amikor tudod, hogy egyébként is sietned kell. Így kevésbé csábulsz majd el az akciók, leárazások és mindenféle alak- és pénztárcagyilkos marketingfogások között. Egészséges snackekből is jócskán betárazhatsz a kívánósabb időkre. Egy mutatós tál gyümölcs mindig legyen kéznél, ha rád törne a sóvárgás. A maradékokat nyugodt szívvel becsomagolhatod a vendégeknek útravalóul.

ELLENŐRIZD MAGAD!

Az egyszerű oldschool módszert alkalmazva vezethetsz naplót, de számos telefonos applikáció is létezik, amelyek segítségével nyomon követheted a fejlődésed, és ellenőrizheted, betartottad-e saját aznapi előírásaidat.

Ha tetszett a cikk, oszd meg az ismerőseiddel!

Ez is érdekelhet: