A diéta kulcsa az adagokban rejlik: így kontrolláld

Júl. 08 | 2. oldal - fitnesslife.hu

Legyen a tányérod a mércéd

Ha nem szeretnéd méricskélni az ételeket, legyen a tányérod a mércéd az étkezések során, például az alábbiak szerint.

 

  • Zöldség vagy saláta: a tányérod felét foglalja el.
  • Fehérje: Jó minőségű fehérje alkossa a tányérod negyedét. Ide tartozik a hús, a hal, tojás, a tofu, a bab és a hüvelyesek is.
  • Összetett szénhidrát: A tányérod másik negyede. Ilyen például a teljes kiőrlésű gabona, vagy a magasabb szénhidráttartalmú zöldség.
  • Magas zsírtartalmú ételek: Fél evőkanállal kaphatnak helyet a tányéron! Ilyen a sajt, az olaj vagy a vaj!

 

Ne feledd, a fenti arányok hozzávetőlegesek, minden ember eltérő igényekkel rendelkezik. Azok, akik fizikailag aktívak (például fizikai munkát végeznek) egészen más táplálkozást igényelnek, mint az ülő életmódot folytatók. 
Indíts minden étkezést egy pohár vízzelIgyál meg egy pohár vizet minden étkezés előtt! Ha biztosítod a szervezeted számára a megfelelő hidratáltságot, nem kell tőle félned, hogy összekevered a szomjúságot az éhséggel. Segít elkerülni a túlevést, ráadásul természetes módon gyorsítja az anyagcserédet is.

 

Lapozz a cikk folytatásáért!

 

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: