6 tipp, amikkel elkerülheted a téli súlygyarapodást

dec. 11 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Ha tél van és hideg, akkor bizony előszeretettel vackoljuk be magunkat a kanapé sarkába egy meleg takaróba burkolózva. Ezzel nincs is semmi gond az ég világon, viszont azt tudnod kell, hogy télen alapból jobban raktároz a szervezet, hiszen ez a természetes. Viszont, ha aktivitásod lecsökken, csak azért mert hideg van és nincs kedved kidugni az orrodat sem, hogy elmenj edzeni, akkor bizony több plusz is rádrakódhat, mint azt szeretnéd.

Viszont ha tudatosan készülsz a téli hónapok okozta nehézségekre, akkor könnyebben megbirkózhatsz a „nincskedvemedzeni” érzéssel!

6 tipp a téli plusz kilók ellen

6. Tervezz előre!

Amint a fentiekben már említettem, csakis tudatosan lehet hozzáállni a karácsonyi, szilveszteri nagy ünneplések közepette a tiszta étkezés és a sport betartásához. Mikor vendégségbe mész, nem kell farkas éhesen megérkezned. Ha otthon bedobsz valami egészségeset, pl. egy gyümölcsöt, akkor mindjárt kevésbé fogod túlenni magad. De a tél az ünnepekkel nem ér még véget. Ha amúgy is sűrűek a napjaid és nehéz egy-egy edzést beiktatnod a napirendedbe, akkor tervezd meg már előre úgy az egész napodat vagy akár hetedet, hogy maradjon rá kellő idő és nem halogasd mindig másnapra, mert abból sosem lesz semmi.

 

5. Egyél sok vitamin – és tápanyagdús ételt!

A téli hónapokban amúgy is közkedvelt citrusfélék remekül felkészítik a szervezeted a betegségek ellen. Sokan ódzkodnak a különféle vitaminok és táplálékkiegészítők használatától, pedig elhiheted, hogy szükségesek. Ha máskor nem is, de télen mindenképp. Ugyanis nincs az a mennyiségű étel, amivel képes lennél bevinni nap, mint nap a kellő mennyiségű vitamin- és ásványi anyag mennyiséget. Ha szeretnél télen is energikus és egészséges lenni, akkor fogyassz rendszeresen vitaminokat!

 

4. Légy aktív!

Bizony a téli hidegben, amikor már amúgy is rövidebbek a nappalok, hajlamosak lehetünk rá, hogy a munkából, suliból délután hazaérve már ki nem lehet robbantani minket a lakásból, nem hogy még edzésre is elmenjünk! Na, de nem kell megijedni, hisz nem csak az edzőteremben lehet aktívnak lenni! Akad egy rakás téli sport, amit családostól, gyerekestől is lehet végezni sőt még jókat mókázhattok is közben! Menj sétálj egy nagyot a téli természetben, szánkózz, síelj, korcsolyázz! Van lehetőség, csak meg kell ragadni!

 

Megéri lapoznod >

A legtöbben most ezt olvassák:

Ha Te is szereted a rizsfelfújtat és szeretnéd megkóstolni a szénhidrátcsökkentett, cukormentes verzióját, ami ráadásul rettentő finom, akkor készítsd el

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: