Íme a csodaszép lábak titka

okt. 15 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Cél a szép vádli és az egyenes tartás! Végezzük el naponta ezt a feladatsort és figyeljük meg magunkon napról-napra a változást. Emellett természetesen elengedhetettlen az egészségesebb étkezés. Íme néhány gyakorlatsor, hogy segítsen formálni alakunkat.

1. Kitörés vagy betérdelés

Beállunk kiinduló helyzetbe, azaz egyenes állásba. Nagyon kell figyelni arra, hogy a derékszögek meglegyenek mind a comb és a lábszár, a lábszár és a lábfej között, az elöl és a hátul lévő lábnál is. A tartásra figyeljünk, és közben húzzuk ki magunkat.

A leggyakoribb hiba, hogy az emberek előre helyezik a terhelést, és a mellkast az elől lévő láb fölé helyezik. Ezzel szemben a helyes testtartás középre terhelődik és az elől és hátul lévő lábon egyformán van súly. Szintén fontos, hogy váltott lábbal csináljuk a kitöréseket. Kezdőknek: 2 x 8 vagy 2 x 20, váltott lábbal Haladóknak: 2 x 20 vagy 3 x 20, váltott lábbal.

2. Oldalfekvésben lábemelés

A kiinduló helyzet az oldalt fekvés, ahol a nyújtott láb és a törzs derékszöget kell, hogy bezárjon. A földtől körülbelül 30 cm-re emeljük kiinduló helyzetbe a lábunkat, elől pedig kitámasztjuk a karunkat. A leggyakoribb hiba, hogy mindenki kényelmesen hátradől és ez segíti a mozgást, azaz nem lesz annyira hatékony. Ezért dőljünk előre, és a karunkkal támasszuk meg magunkat. Végezzünk lábemeléseket folyamatosan. Kezdőknek: 15 db lábemelés mindkét lábra Haladóknak: 40 db lábemelés mindkét lábra.

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: