Melyik testrészedre hízol leginkább? Okok és megoldások

máj. 16 | 1. oldal - fitnesslife.hu

A plusz súlyfelesleg nem mindenkin ugyanoda és nem is egyformaképpen rakódik le. Az elhízás mögött számtalan ok állhat; az életmódtól különféle káros szokásokon át, a betegségekig. Ezek ráadásul még arra is hatással vannak, hogy hova, melyik testtájadra jönnek fel a zsírpárnáid. Mit tudsz tenni az elhízás ellen? Mi a megoldás? Segítünk Neked:

 

Mit is jelent az elhízás fogalma?

Elhízást nem kizárólag a látványos súlyfelesleg jelenthet. Elhízásnak nevezhető az is, ha bár normális testsúllyal rendelkezel, a testzsír aránya a testedben meghaladja a normálisnak számító határértéket. A magas testzsír-arányban különösen veszélyes a zsigeri, vagyis szervek közt lévő zsír, ami a szervezet napi szintű, helyes működését is gátolja és veszélyeztetheti!

 

Életmód miatt történő elhízás 4 fajtája

– Táplálkozás – minőségi és mennyiségi szempontból;
– Mozgásszegény életmód: Ülőmunka és kevés vagy semmi sporttevékenység
– Kalóriatöbblet – nagyobb a bevitt kalória mennyisége, mint amennyit mozgással elégetsz;
– Betegségek – hormonproblémák, a szénhidrát-anyagcsere zavarai, emésztőrendszeri betegségek

Betegségek az elhízás hátterében

1. Fizikai betegségek:
– inzulinrezisztencia,
– metabolikus szindróma,
– policisztás ovárium-szindróma,
– pajzsmirigy-alulműködés,
– hormonzavarok.

2. Pszichés betegségek (evés, mint pótcselekvés):
– stressz miatti szorongás,
– depresszió.

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: