Mennyit kell mozogni egy héten? Kutatók elárulták, mennyi a minimum

nov. 20 | 1. oldal - fitnesslife.hu

A dolgos mindennapokba nem mindig könnyű beiktatni a sportot, de nem ajánlatos időhiányra fogva vagy más kifogást keresve kihagyni a mozgást, hiszen közismert, hogy számos jótékony egészségügyi hatása van. A szép külső pedig “csak” mellékhatás, amit a sportnak köszönhetünk. Mindenkinek más a motivációja, de az egészség a legfontosabb, úgyhogy nagyon ajánlott odafigyelned arra, hogy rendszeresen sportolj. Kutatók elárulják, mennyit érdemes edzened minimum egy héten:

Mennyit kellene mozognunk egy héten?

A kutatók most arra is rámutattak, hogy nem feltétlenül kell napi rendszerességgel kifulladásig edzeni ahhoz, hogy érezhető legyen a hatás. Bár ezt eddig is tudhattad, hiszen szükség van pihenőnapokra is, hogy fejlődj. Már a heti minimummal is súlyos betegségek előzhetők meg, ezért csakugyan nincs több kibúvó az edzés alól.

 

Mennyi ez a minimum?

Egy kiadós edzést követően mindenki érezhette már az agyban felszabaduló endorfinoknak köszönhető euforikus állapotot, ami egy csapásra segít megbirkózni a szorongással. Az előnyök kihasználásához egy ausztrál tanulmány tanúsága szerint nem is muszáj kimerülésig edzeni: kortól, nemtől függetlenül akár már heti egy óra mozgás is csodát tesz a szervezettel.
Az American Journal of Psychiatry című folyóiratban publikált tanulmány a norvég Nord- Trøndelag megyei Egészségügyi Tanulmány, vagyis a HUNT-tanulmány adatai alapján készült el, melyet az egyik legszélesebb körű népegészségügyi felmérésként tartanak számon.

De ez még nem minden! Lapozz a folytatásért!

 

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: