Dietetikusok szerint ezt a 9 ételt fogyaszd, ha gyorsan és biztonságosan akarsz fogyni

ápr. 23 | 1. oldal - fitnesslife.hu

A kiegyensúlyozott változatos táplálkozás elengedhetetlen ahhoz, hogy biztonságosan és egészségesen tudj lefogyni. Ez a legfontosabb! Totális szenvedésre és éhezésre nincs szükség, hiszen az általában jójó effektushoz vezet! Ha azonban tényleg szeretnéd kihozni az egészséges fogyásból a maximum gyorsaságot, akkor hoztunk pár dietetikusok által kiválogatott élelmiszert, amit építs be a diétádba. Ezeket hívjuk manapság szuperételeknek. 😊

Vörös áfonya

A legfontosabb összetevője az urzolsav, amely hatékony az izomi építésben és a zsírégetésben is. Ez a bizonyos összetevő ugyanis felgyorsítja az anyagcserét.

A vörös áfonya magas flavonoid tartalma miatt, erős antioxidáns hatású. A flavonoidok védik szervezetünket a káros oxidációs folyamatoktól, óvják testünket az öregedéstől. Ezen anyagok fogyasztása segíthet megelőzni a krónikus betegségeket, az érelmeszesedés, a koleszterin lerakódást, szívinfarktus, bőrproblémákat, de segíthetségünkre van a rák elleni küzdelemben is. Komoly szerepet játszhat az akut és krónikus húgyúti fertőzések kezelésében.

Chia mag

Tele van omega6 illetve omega3 zsírsavval, valamint lassan felszívódó szénhidrátokat is tartalmaz.

A Chia-mag kalóriatartalma alacsony a tápanyagtartalmához képest. Megközelítőleg 30 gramm chia-mag: 4 gramm fehérjét, 9 gramm zsírt, (amelyből 5 gramm omega-3 zsírsav) tartalmaz, ezenfelül a napi szükséges bevitel Kalcium 18 %, Mangán és Magnézium 30 %, Foszfor 27 %-át tartalmazza. Tartalmaz még bórt, cinket, B-12 vitamint és folsavat is.

Avokádó

Az egyik legtáplálóbb gyümölcs a világon. Nagy mennyiségben tartalmaz L-karnitint, ami a B-vitaminok családjába tartozó aminosav. Erős antioxidáns tulajdonsággal rendelkezik, melynek segítségével fokozza az anyagcserét. Az avokádóban nagyon sok egyszeresen telítetlen zsírsav található, amiről köztudott, hogy csökkenti a hasi zsír mennyiségét.

Búzacsíra

A finomított búzával ellentétben a búzacsíra nagyon sok alapvető tápanyagot tartalmaz, és nagy mennyiségben található benne rost is. Add a reggeli smoothie-hoz vagy a müzlihez, ezzel felturbózhatod a napi rostfogyasztásodat, így tovább fogod jóllakottnak érezni magad.

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: