Kalóriacsökkentő konyhatippek, hogy könnyebben menjen a fogyás

ápr. 07 | 1. oldal - fitnesslife.hu

A zöldségek és a gyümölcsök részei a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozásnak. Alkalmasak többet között térfogatnövelőnek és eltelítenek úgy, hogy nem hizlalnak. A gyümölcsökkel azért csak csínnyán, inkább zöldségekben gondolkodjuk, ha fogyni akarunk.

Fogyás és a bűvös kalóriák

Mindennek a kulcsa a kalóriadeficit, tehát kevesebb kalóriát kell enned, mint amennyit a szervezeted felhasznál. De csak ésszel! A túl kevés étel többet árt, mint használ!

Kiváló kalóriacsökkentő módszer, ha megpróbálod helyettesíteni a magasabb energiatartalmú ételeket alacsony energiatartalmú gyümölcsökkel és zöldségekkel. A sok rostot és vizet tartalmazó gyümölcsök és zöldségek növelik az ételek térfogatát, így a látszatra azonos mennyiségű élelmiszerek lényegesen kevesebb kalóriát tartalmaznak.

Kedvenc ételeid csökkentett kalóriatartalommal

Minden étkezés előtt vess egy pillantást a tányérodra: zöldség, gyümölcs, teljes kiőrlésű gabona foglalja el a nagyobb részt? Ha nem, cserélj bátran: a fehér lisztből készült tésztát helyettesítse spárgával, a rizst párolt brokkolival, a tésztát zöldbabbal – vagy más zöldségekkel. Ez csökkented a kalóriák számát anélkül, hogy az étel mennyiségét csökkentenéd. Vigyázat! A tányér mérete ne változzon: a normál méretű lapostányérból ne legyen egy kisebb méretű tál csak azért, hogy „elférjen a sok zöldség”, hiszen a zöldségek és gyümölcsök is tartalmaznak kalóriát. A naponta elfogyasztott összes kalóriamennyiség számít akkor is, ha jó része gyümölcsből és zöldségből származik. A hangsúly a helyettesítésen van: ha ugyanúgy étkezel, mint korábban, és ehhez még több zöldséget és gyümölcsöt eszel, nagy eséllyel hízni fogsz. 
Főzési tippek a következő oldalon. Lapozz!

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: