6 tudományos tipp, melyek diéta és nehézségek nélkül segítenek a fogyásban

ápr. 16 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Vannak olyan praktikák, amelyek betartása nem csak a fogyásban, de az alapvető egészség megtartásában is segítenek. A szakemberek szerint 6 emberből csak 1-nek sikerül úgy lefogyni, hogy később ne szedjen fel még több súlyt, mint amit leadott. Legyél te a kivétel és figyelj oda ezekre az apróságokra is!

  1. Egyél egészséges zsírokat

Amikor próbálod csökkenteni a kalóriák mennyiségét, logikusnak tűnhet visszafogni az olyan élelmiszerek fogyasztását, mint a diófélék, magvak, sajtok vagy a vaj. Azonban a zsírok megemésztése több időt vesz igénybe a szervezet számára, mint a szénhidrátok és a fehérje emésztése, ezért az éhségérzet később fog jelentkezni.

Az egyszeresen telítetlen zsírok segítik a likopin, a lutein és a béta-karotin megemésztését.

  1. Ne becsüld túl az edzés során elvesztett kalóriák mennyiségét

Tudósok kiderítették, hogy a túlsúlyos emberek gyakran túlbecsülik a testmozgás során elvesztett kalóriák mennyiségét. Ennek következtében megengedik maguknak, hogy többet egyenek, mivel azt hiszik, rengeteg energiát használtak el.

Ehetsz edzés után, de ne lépd túl a napi kalórialimitedet, máskülönben az edzésnek semmi eredménye nem lesz.

  1. Mosd meg alaposan a zöldségeket és gyümölcsöket

A zöldségek és a gyümölcsök is lehetnek okai a túlsúlynak, ha nem mosod meg őket alaposan. A rajtuk maradó növényvédőszerek lassítják az emésztést, ami könnyen súlygyarapodást okozhat. Ezek a vegyi anyagok védik a kártevőktől a növényeket, de az emberi egészségre káros hatásaik vannak.

 

A növényvédőszerek rontják a pajzsmirigy működést, ami a hormonháztartás egyensúlyának felborulásához vezet. Tudósok szerint a mitokondriumot is károsítják, a sejteknek azt a részét, ami az ételt energiává alakítja.

  1. Szaglássz olívaolajat

Német tudósok felfedezték, hogy ha olívaolajat adunk az ételhez, később éhezünk meg. Arra is rájöttek, hogy az olívaolaj illata tovább tartja stabilan a vércukorszintet, ezért nem leszünk éhesek. Az olasz olívaolajok tartalmazzák a legtöbb olyan összetevőt, ami csökkenti az éhségérzetet.

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: