5 szuper-étel, ami segít a fogyásban

Sze. 18 | 1. oldal - fitnesslife.hu

A legtöbbünknek rengeteg problémája van az ideális súly és alak elérésével és megtartásával. A különböző táplálékkiegészítőket, fogyókúrás termékeket forgalmazó cégek sokszor egyoldalú táplálkozásra, sőt, akár koplalásra sarkallják az embereket, mindez azonban nem csak, hogy nem válik be, hiszen jojó-effektust idéz elő, hanem rendkívül egészségtelen és káros is.

A megfelelő táplálkozás vegyes

Persze ez nem azt jelenti, hogy egy alma, egy zacskó chips felváltva mehet egyfolytában, hanem hogy a különböző alapanyokból különböző mennyiségben, de viszünk be a szervezetünkbe, hogy a makro- (fehérje, szénhidrát, zsír) és mikrotápanyagokból (vitaminok, ásványok, nyomelemek) is elegendő jusson be.

Honnan tudhatom, hogy milyen arányban kell fogyasztanom a különböző ételeket?

A rossz hír az, hogy nincs egy előre meghatározható, mindenkire alkalmazható diéta, hiszen ahogyan minden ember kicsit más és más, ugyanúgy a szervezetünk tulajdonságai is eltérőek. Alapvetően három csoportot különböztetünk meg az anyagcseretípusok szerint: fehérje, szénhidrát és egyensúlyi. Emellett a hormontípusnak is fontos szerepe van, ahogy a vércsoportunknak és a mentális beállítottságunknak is. Ezeket a tényezőket mind-mind pontosan fel kell mérni és figyelembe kell venni ahhoz, hogy valóban fel tudjuk térképezni, mi kell a szervezetünknek.

Ha ki akarod deríteni, milyen étrendre van szükséged, próbáld ki az anyagcseretípus mérést IDE kattintva! 

Minden személyes különlegességünk ellenére is vannak azonban olyan ételek, amelyeket belecsempészhetünk a diétánkba, és amik garantáltan sokat dobnak majd a közérzetünkön és a súlyvesztést sem akadályozzák.

 

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: