Mely szokásokon kell változtatnod, hogy beinduljon a fogyás?

jan. 24 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Ha ezt olvasod, bizonyára Te is azok közé tartozol, akik próbálkoznak és csak próbálkoznak, de a hőn áhított eredmények csak nem akarnak jönni! Az alábbiakban biztosan ott lesz a válasz arra, hogy mi az, amit elrontasz és min kellene változtatnod a siker érdekében!?

6. Szénhidrátok csökkentése

Valószínűleg hallottál már arról, hogy a fogyás alapja a szénhidrátok mennyiségének csökkentésében rejlik. Mit is jelent ez? Nem csupán a lisztes-cukros ételek csökkentését sőt elhagyását vagy megreformálását jelenti, hanem azoknak a szénhidrátoknak a csökkentését is, amik látszólag egészségesnek és jónak tűnnek. Ilyenek pl. a gyümölcsök és gyümölcslevek, a reggeliző pelyhek, a tejtermékek nagy része. Ezek bár sok esetben egészségesnek mondhatók, de diéta szempontjából bizony eléggé oda kell figyelni a fogyasztásukra, hiszen sok cukrot tartalmaznak!

 

5. Zsírok csökkentése

A szervezetünknek szüksége van zsírokra, ezért hát nem is arról beszélek, hogy teljes mértékben ki kell iktatni őket a táplálkozásunkból, hanem arról, hogy ezt is illene megreformálni. Pl. serpenyőben sült krumpli helyett készíts sütőben sült zöldségköretet kis fűszeres olívaolajjal megkenve. Fontos, hogy lehetőleg sovány húsokat válassz. A felvágottak és párizsi félék azért nem kedvezőek, mert bizony tele vannak zsírral… meg amúgy is elég kétes eredetű termékeknek számítanak. Érdemes a növényi zsírok mennyiségét emelni (napraforgó olaj kivéve!), főleg, ha magas koleszterinnel küzd az ember és esszenciális zsírokat fogyasztani, amelyek pl. az olajos magvakban és a halakban is megtalálhatóak.

 

4. Fehérje bevitel növelése

Fogyás és edzés szempontjából is fontos lenne a fehérjék mennyiségének növelését. Alapvetően sokkal kevesebb fehérjét fogyasztunk, mint kellene. Hasznos fehérjeforrások: állati eredetű fehérjék, mint pl. a sovány húsok, tojás, tejtermékek (tejet kivéve), valamint a növényi eredetű fehérjék, amik megtalálhatóak gabonafélékben, diófélékben, magvakban, hüvelyesekben.

 

LAPOZZ!

A legtöbben most ezt olvassák:

A 36 éves Buttás Viktória hivatásos katona, emellett igazi sportrajongó. Vallja, ha munkája mellett több időt tudott volna az uszodában

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: