Készíts házilag egészséges szaloncukrot – cukor NÉLKÜL!

dec. 01 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Idén a mézeskalács mellett készíts otthon szaloncukrot is – 2 szuper finom receptet hoztunk, ami nem tartalmas hozzáadott cukrot, egészséges és cukorbetegek is nyugodtan fogyaszthatják. Ráadásul a gyerekek körében is sikered lesz. Kínáld meg vele a vendégeket vagy add ajándékba. 😉

Cukormentes reform szaloncukor receptek

1. Kókuszos-mogyorós szaloncukor

 

Hozzávalók:
50 dkg mazsola
10 dkg kókuszreszelék
20 dkg őrölt mogyoró (ha allergiás vagy, használj mandulát)
2 bio citrom reszelt héja vagy citromolaj
csipet őrölt fahéj
5 dkg méz (előbb kóstold meg méz nélkül, mert enélkül is szépen összeáll és édes)

Elkészítés:
A mazsolát forró vízzel leöntöm, kb. 5 percig állni hagyom. Közben kimérem a mandulát, a kókuszreszeléket, lereszelem a citrom héját, fűszerezem fahéjjal, majd leöntöm a mazsoláról a vizet és mindent a  robotgépbe dobom és jól összedolgozom. Így is összeáll a massza, de segíthetsz rajta pici vízzel vagy akár mézzel is.
Evőkanállal adagolom a vizes tenyerembe a masszát és szaloncukor formájúra formázom.
Kész is van, mehet a szép, színes papírba.

Ha szeretnél rá bevonatot: 15 dkg kókuszzsírt/kakaóvajat felolvasztasz és összekeversz 5 dkg karobporral/nyers kakaóporral és néhány csepp steviával/mézzel/nyírfacukorral. Kicsit várj, hogy ne legyen se túl forró, se túl híg a máz és ebbe mártogasd a szaloncukrokat.
Hűtőben hagyd megdermedni és egyesével csomagold be őket. 
Sima olvasztott csokoládéval is működik.

 

Még nincs vége. LAPOZZ a 2. receptért >

A legtöbben most ezt olvassák:

Ha te is szeretnél valami alakbarát finomságot enni vagy edzés előtt kis energiához jutni, akkor ezt mindenképpen próbáld ki. Magaddal

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: