Ezért nem érdemes divatból gluténmentesen étkezned!

máj. 13 | 2. oldal - fitnesslife.hu

 

Akik lisztérzékenységek, kerüljék:

• búza, tönkölybúza, durumbúza, rozs, árpa, zab és a belőlük készült gabonatermékek liszt, pelyhek, puffasztott gabonák, korpa, müzlik, dara, maláta, sör, whiskey, vodka, gin, szójaszósz.

 

Elvétve tartalmazhat glutént:

• stabilizátorok, karamell, citromsav, dextrin, maltodextrin, mert búzából készül, de kivonják belőle a glutént, maltóz, növényi sűrítőanyag, rizstej, szójaital, rokfort sajt, sütőpor, instant kakaó és kávé, levespor, mártáspor, mustár, ketchup, nápolyi, keksz, fogyókúrás porok.

 

Biztosan gluténmentes ételek:

• burgonya, rizs, kukorica, amaránt, cirok, teff, quiona, chia mag, köles, hajdina, szója, babfélék, borsófélék, lencsefélék, gyümölcsök, zöldségek, olajos magvak, halak, húsok, tejtermékek. Gyári termékek közül a gluténmentes jelzéssel ellátott élelmiszerek fogyaszthatók.

 

A tejtermékekkel vigyázni kell, hiszen a gluténérzékenység mellé általában tejcukor vagy tejfehérje érzékenység is társulhat.

 

Szerző:
Sebeők Sarolta
Életmód- és táplálkozási tanácsadó
www.mozduljanyu.hu

Ha tetszett a cikk, oszd meg az ismerőseiddel!

Ez is érdekelhet: