Hírek

Rengeteg műhúst esznek a fiatalok. Mik lesznek a következmények?

 

 

Ők az újonnan kialakult flexitáriánus mozgalom hívői, akik alig esznek húsokat és állati eredetű termékeket.

A Google Trends szerint soha nem volt még ekkora felhajtás a vegetáriánus diéta körül. Azonban nem csak a Z generáció érdeklődik a húsmentes étrend iránt. A következő három évben várhatóan 8,4 százalékkal fog nőni a műhús ipar,
és 2020-ra eléri majd az 5,2 milliárd dolláros értéket.

A legtöbb ilyen cég az egyetemistákat és az egyetemi kampuszokat célozza meg, mert az ott elérhető korosztály a leginkább vevő az újfajta étrendre. A valósághű élményt is megcélozták a gyártók és bizonyos ételeknél sikerült reprodukálniuk a „véres hús” kinézetét.

 

A “véres hús”

Az Impossible Foods véres hamburgereket kezdett el árulni szerte az Egyesült Államokban, viszont ezek teljes mértékben növényi összetevőkből készülnek. A Forbes szerint a cég várhatóan 4 millió burgert fog eladni havonta. Az Impossible Foods befektetői között egyébként ott van Bill Gates is.

Hamburgerfogyasztás élménye valódi hús nélkül

A Beyond Meat egy másik olyan cég, amely szeretné a legélethűbben visszaadni a hamburger-fogyasztás élményét anélkül, hogy valódi marhahúst használnának.
Az ő hamburgerpogácsájukban kókuszolaj, borsó, valamint a véres hatás eléréséhez cékla is található.

A tengeri finomságok kedvelői is helyettesíthetik a rákokat és a különböző tengeri állatokat növényi eredetű alternatívákkal. A New Wave Foods például algából készít rákhoz hasonlító ételt, az Ocean Hugger Foods pedig paradicsomból állít elő tonhalat.

David Benzaquen az Ocean Hugger Foods vezérigazgatója elmondta, hogy az egyetemisták és az egyetemi kampuszok remek hely a kísérletezésre, mivel a felsőoktatási intézmények rengeteg élelmiszert vásárolnak, az egyetemisták pedig nyitottak az új dolgokra.

 

 

Forrás: origo.hu

 

Ez is érdekelhet: