6 hiba, amiket gyakran elkövetsz a reggelinél. Ezekre figyelj oda

ápr. 27 | 1. oldal - fitnesslife.hu

Gyakran hallhatod, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, viszont nem mindenki ért egyet ezzel az állítással. Sokunknak fontos a reggeli, így indítjuk a napunkat, mivel a testünknek energiára van szüksége, hogy jól induljon a nap. Akár diétázol, akár fogyókúrázol, a reggeli soha nem maradhat ki, hiszen ez az étkezés meghatározza a napodat – még a fogyásodat is. Felejtsd el a koplalást és az „én nem szoktam reggelizni, nem tudok reggel enni” kifogásokat!

Akár többet eszel az tömegnövelés miatt, akár kevesebbet a fogyókúrád céljából, győződj meg róla, hogy nem követed el a következő hibákat a reggelid során!

 

6. KÁVÉ FELESLEGES CUKORRAL ÉS TEJJEL

A reggeli koffein felébreszt, jó hatással van a koncentrálóképességre és a teljesítményre. A túl sok cukor, tejszín vagy tej jócskán megemeli a kávénk kalóriatartalmát, a hozzáadott cukor miatt pedig leesik az energiaszintünk is. Ha mindenképpen tejjel szeretnéd inni a kávédat használj növényi tejet vagy próbálj egy módszert, amivel tej nélkül is ugyanolyan finomra el tudod készíteni a kávédat, mégis egészségesebben. ITT találod a receptet! 

Ezt tedd a kávéba és fogyni fogsz! 

 

5. ELFELEJTESZ INNI

Elég kicsi a valószínűsége annak, hogy éjjel rendszeresen felébredünk inni, tehát reggel a testünk bizonyára dehidratált. Akkor is szükségünk van vízre, folyadékra, ha nem is érezzük a szomjúságot! A testünk 75%-a víz, a dehidratált állapot pedig negatívan befolyásolja a szellemi- ill. a fizikai teljesítőképességünket.

Kezdjük a napot 3-5 dl víz elfogyasztásával rögtön ébredés után – még fogmosás előtt (ITT találod a legjobb reggeli ital receptjét). Ez nagyon fontos, főleg ha reggelente edzeni is szoktál, ugyanis már a 3%-os, vagyis a nagyon kis mértékű dehidratáció következtében is csökken az energiád, fáradékonyabb leszel, továbbá megnő a sérülések kockázata.

A cikk a következő oldalon folytatódik:

Ez is érdekelhet: